Julen i fjor

12/26/2010

Julen i fjor

I år er det bare kaos i hjemmet vårt på grunn av flyttingen. Men rundt samme tid i fjor var det full julestemning her i huset...... Vi hadde juletre for første gang, og hjemmet var pyntet fra topp til tå!
Tredje juledag hadde vi svigerfamilien og mine foreldre på julebrunsj..... Bordet ble dekket med servise jeg har arvet fra min farmor fra Porsgrunn porselen!

Hvit duk, hvite servietter knytt med vintagemotiv på, gamle boksider som underlag under hver tallerken var noe av pynten..

Telysene skinte gjennom fattigmannssølv og i bakgrunnen hørte vi herlig julemusikk!


Servise er veldig gammelt og det består av mange mange deler... Jeg er veldig glad i det, men en ulempe er at de ikke skal tas i oppvaskmaskin.. Da slites gullkanten vekk og den er en viktig del av servise syntes jeg.


Jeg gleder meg til neste års juleselskaper og da skal vi ha be inn familie på nytt, og lage til en like fin dag!

Håper dere nyter romjulsdagene!
Klem fra Gøril

Etiketter:

1 Kommentarer:

Klokken 12/26/2010 , Blogger Jenta fra Vornese sa ...

Så utrolig nydelig det var pyntet! Skjønt med vintage preg på bordet, og ikke minst nydelig servise.

Er litt spent på om det ble noe green gate på deg til jul jeg ;)

Ha en herlig romjul!
klem

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start