Julepyntet hus 2009

12/29/2010

Julepyntet hus 2009

Siden jeg fortsatt bor i kaos fortsetter jeg med et innlegg om julepynten jeg hadde i huset i fjor!
Denne lysestaken er kjøpt på et loppemarked i sverige... den er i tre og jeg har malt den hvit... Til jul ble den pyntet med et stoffhjerte!

I et lite hjørnet i stua har jeg pyntet med julenisse og lys... Jeg er veldig glad i den store zink lykten min... Den kjøpte jeg på Jysk for noen år siden.. En stor og en litt mindre!

En liten hvit kasse med flere rom prydet på sjenken i stua.. Her hadde jeg puttet julegodteri, lys, julekuler, gamle flasker, blomster, kongler m.m.....

Herlig Hyacint!

Skumnisser er et av mine favoritt godterier i jula!

Julekule i fattigmannssølv!

Pyntede lys og kongler fra lerketre i et gammelt Norges glass

Adventstaken i fjor!

Jeg er veldig glad i disse glass klokkene og har fått en del... Her har jeg pyntet med gammelt opprevet bokpapir, kongler, og englefjær.....


Glassklokker pyntet med fattigmannskuler preget en del av pynten i fjor!



Ellers så går det fremover i huset og vi satser på å komme i hus neste helg! Det er mye å gjøre før den tid, blant annet pakking og planlegging! Jeg har alt pakket en del, men det stopper litt opp når alt man kan se er esker.. Hvor skal man plassere den neste???
I går sydde jeg kapper til det nye kjøkkenet... På kjøkkenet er det tre vinduer og en verandadør(dobbeltdør). Til verandadøren har jeg gardiner fra tidligere. Hvite med en blondekant på midt i stoffet..... Jeg bestemte meg for å sy hvite kapper med blondekant nederst for å matche disse... Jeg ble veldig fornøyd med resultatet og gleder meg til å henge de opp!!!!

Ønsker dere en fortreffelig dag!!!
Klem fra Gøril

Etiketter:

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start