....mens vi venter......

12/20/2010

....mens vi venter......


...på at klokken skal bli 17:00 og vi skal overta huset, tenkte jeg at jeg kunne vise frem hverdagsserviset mitt...
Det kommer fra Kremmerhuset, og av en mystisk grunn virker det som servise stadig vokser...:-)


Det startet med at jeg kjøpte noen kopper.. Hmmm, de blir fine å drikke kaffe av, tenkte jeg. Etterhvert kom det også frokosttallerkner i hus. Kjekt å ha noe som matcher... Så kom det to små boller i hus og så en stor..... Ja man kjenner kansje til denne type historie???
Nå har jeg ihvertfall 6 kopper, 6 frokosttallerkner, 4 små boller, 6 middagstallerkner, en medium bolle og en stor bolle..


Jeg syntes dette servise er så delikat... Enkelt, men enda så lekkert!!!!


Trenger man egentlig flere serviser kan man jo spørre..... Nå har jeg 2 fulle fin serviser... Et som er arvet fra min farmor; Vega fra Porsgrunn porselen... Jeg elsker å kunne bruke dette, men det er litt upraktisk da det ikke skal tas i oppvaskmaskin!
I sommer giftet jeg meg, og et av ønskene var serviset fra Wedgewood; Edme... Og det fikk jeg.. Så nå har jeg fullt servise i også denne serien. Mannen mener man kan bruke dette til hverdags, men jeg er av annen oppfatning. Jeg vil at det skal brukes ved spesielle anledninger.. Som store familie middager ol.....
Derfor passer det jo perfekt med et hverdagsservise fra Kremmerhuset!!!!


Ønsker alle en riktig god mandag!
Klem fra Gøril

Etiketter:

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start