Nye møbler til huset

1/06/2011

Nye møbler til huset

(Bilde lånt fra Bohus)

Endelig... Når vi flytter ut skal vi endelig bytte ut de forferdelige sofaene våre!!! Gleder meg til å få en litt mykere og ikke minst større sofa i stoff, og ikke (uekte)skinn som vi har i dag. Vi har kjøpt denne grå sofaen fra Bohus, og valget falt på den etter mye gjennomtenkning. Aller helst ville jeg hatt en hvit eller beige sofa, men av praktiske årsaker er lys grå et bedre valg for oss!
Sofaen kjennes god ut å sitte i og ikke minst ligge i;-), for jeg må innrømme at det er nettopp det vi bruker den til! Når vi har gjester sitter vi som regel rundt spisestuen!


Til soverommet vårt trenger vi nattbord, og dette fra Ikea er et alternativ. Vi har også to gamle krakker som vi vurderer å pusse opp for så å bruke som nattbord. Vi får se hvor det ender!


Gardiner og gardinstenger er jo en ting jeg tenker masse på:-) Jeg kunne tenkt meg denne typen fra Ikea, men økonomien setter litt stopper for den(og så mange andre gardinstenger jeg har sett på). Skulle man hatt gardinstenger til to vinduer hadde det gått fint, men når det bare i stua er 5 vinduer og 4 på kjøkkenet sier det seg selv at det blir myyyyye penger!!!!! Derfor lurer jeg på denne:


Den er hvit og helt enkel i utformingen! Liker den egentlig godt. Ikke for tynne stenger og ikke for tykke!


Til stuen har jeg tenkt på disse gardinene i første omgang.... Nok et rimlig alternativ fra Ikea. 98,- for 2 lengder!


På en Ikea tur tidligere i vinter kjøpte jeg to av disse vegglampene, fast bestemt på at de skulle være på soverommet! Nå lurer jeg på om det jammen meg ikke går. Vi har skråvegger og ganske høy seng, så det er mulig det blir for liten plass..... Men lampene skal jeg alltids få brukt et sted:-)


Etiketter:

1 Kommentarer:

Klokken 1/06/2011 , Blogger Kristine sa ...

Hei Gøril!
Så kjekt at dere snart er på plass i huset. Gleder meg til å se hvordan det blir! Håper du tar masse bilder :)
Ville bare si at vi har de samme nattbordlampene fra Ikea. Og vi har høy seng og skråtak. Vi hang lampene på veggen ved siden av sengehodet, og det funker helt fint!
Klemmer fra Kristine :)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start