Velkommen inn i mitt kjøkken...

1/22/2011

Velkommen inn i mitt kjøkken...


I dag har jeg noen smakebiter fra kjøkkenet å by på...
Kjøkkenet i dette huset er et stort rom, og et av de deigligste rommene i huset syntes jeg!
Kjøkkensofaen kjøpte jeg for 2 år siden og er et av mine favorittmøbler. Deiglig å sitte i og masse lagringsplass under setet.
Jeg har fylt den med puter og lammeskinn!


Spisekroken slik den ser ut nå. Alt til spiseplassen er kjøpt brukt, pusset og malt! Vi holder på et annet prosjekt for spiseplassen og regner med at det blir ferdig til sommeren. Vi pusser opp en stor spisestue som etterhvert skal erstatte denne. Spisestuen skal da stå midt i rommet noe det er god plass til!


Den doble verandadøren er også en del av kjøkkenet vårt og leder ut i hagen. Til sommeren skal vi bygge veranda her!
Gardinlengdene kjøpte jeg på Kid for ca 2 år siden. Gardinstengene er nyinnkjøpt, også fra Kid.



Vinduskarmen slik den så ut for bare noen dager siden... I går skiftet den nesten alt innhold foruten lyktene. Nå står det en lampe i hver av vinduene og jeg har kjøpt nye blomsterpotter og blomster. Jeg klarer rett og slett ikke holde liv i disse potterosene!
Gardinene har jeg sydd selv, men lurer på om jeg må prøve å sy de opp litt... Syntes de er litt for lange!


Litt detaljer fra kjøkkenbordet.....


Dagen etter dette bildet var tatt hang roser og blader med hodet:-(


Nok et av kjøkkenvinduene..... Lykter laget av Norgesglass, litt sand, hyssing og zink hjerter fra Granit!
Gardinkappene har jeg sydd selv, og her er lengden perfekt......


Et skap har også fått kommet frem i lyset igjen. Jeg hadde det også i gamle huset, men av en eller annen grunn er dette enkle lille vitrineskapet noe alle kommenterer når de kommer på besøk nå. "Har dere nytt skap?".... Neida, men det kommer nok mer frem her på kjøkkenet...
Inne i skapet har jeg plassert det herlige servise fra Wedgwood; Edme som vi fikk til bryllupet vårt i våres...


I et annet hjørne står en gammel stol med en trekasse på.. I kassen ligger mine favorittblader: J`eanne Darc living, og og Vakre hjem og interiør....
Etter inspirasjon fra Kjerstis lykke skal jeg få tak i noen flere slike kasser etterhvert, og lage en hylle med hjul!
Tavlen som henger på veggen har jeg laget selv ved hjelp av et gammelt vindu, en treplate og tavlemaling!

I morgen skal jeg prøve å få fotografert det nye innholdet i kjøkkenvinduet, og få lagt ut bildene her på bloggen!

Ønsker deg en herlig lørdagskveld!

Etiketter:

1 Kommentarer:

Klokken 1/23/2011 , Blogger Jenta fra Vornese sa ...

Så fint kjøkken derer har! :)
Forstår godt du liker benken, den er jo bare så skjønn! Skapet også :) Ett slikt kunne jeg og tenkt meg. Vet ikke helt hvor det skulle stått, men at jeg hadde hatt bruk for det er jeg helt sikker på ;)

Ha en herlig søndag! :)

Klem Gina

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start