Flere stue bilder

2/02/2011

Flere stue bilder


Av en eller annen grunn syntes jeg alltid det er vanskelig å få til gode bilder av stua.. Jeg syntes rett og slett ikke den ser like koslig ut på bilder som den er i virkeligheten.
Stuen er preget av mange gamle møbler som vi har pusset opp.. Det eneste nye er sofaen vår. Sjenken på bildet over kjøpte jeg på loppemarked for noen år siden. For 300,- kroner fikk den bli med hjem, og jeg tok den med på bli ny dag:-) Den brune lakken ble pusset bort, og den fikk hvit maling på seg!


Denne grønne benken har vi fått av tanten og onkelen til mannen min som egentlig skulle kaste den da de flyttet for et år siden. Den var opprinnelig blå. En mørk farge som vi ikke likte. Vi hadde også lyst på en annen farge enn hvit og gikk for en nydelig lys grønn. Etter noen strøk med maling og nye beslag ble den så god som ny. Og den rommer så mye!!!
I gamle huset vårt var den pyntet med forskjellige ting, men her har den fått plass under vinduet, og går rett under... Da blir det vanskelig å pynte syntes jeg... Jeg vil jo gjerne ha litt i vinduskarmene også...


Derfor falt jeg pladask da jeg fant denne lysestaken(egentlig en adventstake) på Dorothea etter jul... På salg også!!! Den har fått plass på benken sammen med noen bilder... Bildene skal etterhvert henges opp sammen med mange fler i trappeoppgangen, men enn så lenge er de plassert her:-)



Dette skapet er favorittmøbelet mitt tror jeg... Det har vært svigermor og svigerfar sitt.. Vi "arvet" det for litt over et år siden, og når vi fikk det var det grønt, og det hadde svarte beslag på skuffer og skap.
Etter pussejobb og maling+ nye knotter ble det som nytt... Og som de to andre skapene rommer det utrolig mye!!!


Nå kjenner jeg at det er på tide med en ettermiddagslur!
Ha en herlig onsdag kveld!

Etiketter:

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start