"Nye" stoler på kjøkkenet

3/11/2011

"Nye" stoler på kjøkkenet


God morgen solfylte LØRDAG! For et nyyyydelig vær det ser ut til å bli her på Østlandet i dag.... Solen stråler fra klarblå himmel! Deiglig!
Jeg tenkte jeg skulle vise frem noen "nye" stoler på kjøkkenet. De er ikke helt nye for disse stolene har vi hatt siden 2003. De er to av seks stoler som hører til vår gamle spisestue. I utgangspunktet hadde de mørke treben og en mørk tre farge på toppen av stolen.
Etter at vi kjøpte hus bestemte vi oss for å ikke selge denne spisestuen, til tross for at den hadde stått til lagring i garasjen i 2 år!!!!
Vi fant ut at vi ønsket en større spisestue, og denne er jo egentlig veldig fin, bare den får litt ny farge!!! Så mannen satte igang med pussing, og maling og to stoler ble ferdig før innflytting!


I utgangspunktet har våre kjøkkenstoler besått av ulike stoler jeg har kjøpt på fretex, for så å pusse de opp. Jeg syntes det er utrolig sjarmerende med gamle stoler, og at det er morsomt å sette sitt eget preg på ting, men jeg må si meg enig med mannen; de er ikke alltid like gode å sitte på. Derfor seiret den gamle spisestuen, og til våren når de 4 resterende stolene og det store bordet er ferdigmalt, forsvinner de inn på kjøkkenet vårt!!!
Planen er da å flytte spisestuen midt i rommet.....


På kjøkkenbordet står dette fatet med hvite lys, et stein hjerte og en uekte perleblomst!!!!

Ønsker alle en riktig god lørdag!

Etiketter:

2 Kommentarer:

Klokken 3/12/2011 , Blogger HjemmeKos sa ...

Nydelige stoler- sååå koselig kjøkken !

Jeg synes du har en flott og inspirerende blogg...og har derfor valgt deg til en award !
Se min blogg...

 
Klokken 3/13/2011 , Blogger Veronica sa ...

Hei igjen!
Har merket det samme her, at når man finner fine og flotte stoler til å pusse opp er det ikke alltid de er like god å sitte på, jeg har også måttet krype til korset og byttet ut noen til fordel for bedre komfort. Men disse ble jo lekker her!

Veronica :-)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start