Borte bra, men hjemme best!

4/24/2011

Borte bra, men hjemme best!


Det syntes nå jeg! Det er alltid deilig å komme hjem igjen når man har vært borte noen dager!!!
Vår lille påskeferie til Sverige var helt herlig, og vi koste oss masse sammen med familie hele tiden! Svigerforeldre, svoger og svigerinne, tantebarn, pappa og kjæreste, og min manns tante og onkel har alle tatt turen til hytta i løpet av denne påsken. Nå sitter jeg alene hjemme etter å ha hatt pappa og kjæresten som overnattingsgjester hos oss i natt, og det er deilig med stillheten som nå råder! Om litt skal jeg sette igang lesing til muntlig eksamen, som er om kun 1 1/2 uke!!!


Vi hadde jo flere mål med Sverige turen:
1. Slappe av og kose oss - Check!
2. Kjøpe hagemøbler - Check!
3. Loppis - Check! (Riktignok kun mitt mål)
4. Familiekos - Check!

Ja vi nådde alle målene, og nå er de nye hagemøblene på plass!! Nå mangler vi bare plattingen, men den begynner vi på neste helg! Eller - ikke vi, men mannen:-)
I utgangspunktet skulle vi bare kjøpe 4 hvite stoler og to puffer i Sverige, mens bordet skulle kjøpes i Norge. Jeg og mannen hadde funnet noen flotte hagestoler, men nok en gang klarte vi å ende opp med noe helt annet når vi dro fra butikken. Hjem fra Sverige hadde vi med oss et stort bord, 4 stoler og to puffer - Og ikke i hvitt, men i grått og sølv!!!! Praktikeren i meg har virkelig våknet i det siste:-) Men det var vel bordet som lokket min interesse! Bilder kommer senere.

En annen ting som jeg har hatt lyst på lenge, er en krukke til å oppbevare hvitløk i. Jeg så dette for første gang for mange år siden, hjemme hos svigermor og har i ettertid alltid tenkt at det var lurt!!! I Sverige fant jeg endelig en som ikke var for stor og som ikke kostet alt for mye!

Det ble også en tilhørende fløtemugge!
Oppi den har jeg puttet nyplukkede hvitveis!


...............................og til slutt må jeg bare vise frem denne herlige dressen som kjæresten til pappa har strikket til babyen!
Jeg har fått plukke ut et par plagg som hun skal strikke og denne dressen var det ikke tvil om at jeg ville ha!


Den er strikket i størrelse 3-6 mnd, så den vil bli god å ha utover høsten!


Da skal jeg sette igang med lesingen... Å som jeg gleder meg:-/

Etiketter: ,

1 Kommentarer:

Klokken 4/24/2011 , Blogger Mamsens hus sa ...

Nydelig krukke og fløtemugge. :)
veldig søt dress.
Ha en fin 2 påskedag. :)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start