I dag er det....

4/27/2011

I dag er det....


.... 1 år siden jeg opplevde det værste som kunne skje.
I dag er det 1 år siden telefonen min ringte med det værste budskapet jeg kunne få.
I dag er det 1 år siden jeg stod i dusjen uten mål og mening
I dag er det 1 år siden jeg ringte jobben og fortalte at jeg ikke kunne komme.
I dag er det 1 år siden jeg og mannen satt rådville og i sjokk i bilen på vei mot Oslo.
I dag er det et år siden jeg helt uventet mistet min mamma.
I dag er det 1 år siden min mamma døde bare 55 år gammel.

Den 28.april 2010 døde min mamma helt plutselig hjemme. Hun var ikke syk og det var ingenting som tilsa at denne dagen skulle bli hennes siste.
Jeg husker fortsatt alle detaljer fra dagen, alle tanker og alle mine handlinger. Jeg husker alle tårene som strømmet nedover mine kinn hele dagen, og jeg husker hvordan jeg lå i fosterstilling ved siden av min mamma før hun ble hentet av begravelsesbyrået. Jeg husker hvordan hele familien var samlet i sorg i mange dager etter hendelsen og hvordan vi sammen forsøkte å forstå og bearbeide det som nettopp hadde skjedd.

Min mamma var ei fantastisk dame. Ei solstråle som alltid var blid og som så på livet med et smil!
Hennes endeløse kjærlighet til meg varmer fortsatt og jeg forsøker å minnes alle de gode tingene vi hadde sammen.

Året etter hennes død har vært et år fyllt av mange store hendelser, hendelser som allerede var planlagt og som hun visste mye om.
1 mnd etter hennes død valgte vi å gjennomføre bryllupet vårt, og 29.mai giftet jeg og mannen oss på en nydelig sommerdag ved vannkanten. Jeg er så glad for at jeg hadde vist mamma brudekjolen jeg skulle ha, musikken som skulle spilles under vielsen, og at hun hadde fått delta i planleggingen av bryllupet.
I september ble jeg gravid, og jeg vet at hun gledet seg stort til å bli bestemor. Heldigvis visste hun også at dette mest sannsynlig kom til å skje.
I oktober kjøpte vi oss hus, og vi har brukt store deler av det nye året på oppusing og på å bo oss inn.
Om 1 mnd, den 29.mai har vi 1 års bryllupsdag, og det er også termindagen til den lille i magen.
Det har vært et år med mange store hendelser. Det værste som kunne skje skjedde, men samtidig har det skjedd mange gode ting.

I dag vil jeg tenne 1 lys for min mamma og jeg vil ha 1 minutts stillhet for å minnes min herlige mamma...

Et dypt og veldig personlig innlegg på bloggen i dag.
Nå skal jeg fortsette denne veldig spesielle dagen.
Klem fra meg

Etiketter:

5 Kommentarer:

Klokken 4/28/2011 , Blogger Janne sa ...

Sterke ord Gøril... Tenker på deg i dag.

Klem... :)

 
Klokken 4/28/2011 , Blogger Beva's interiørgleder sa ...

Sender de varmeste tanker til deg i dag.
Klem
Brit Eva

 
Klokken 4/28/2011 , Blogger Lady E sa ...

De varmeste tanker til deg i dag.

Go klem fa meg.

 
Klokken 4/28/2011 , Blogger Hjem igjen sa ...

Huff, så trist.. Sitter med igjen med gåsehud etter å ha lest innlegget. Det er alt for tidlig å gå bort når man er 55 år... Håper du får en fin dag der du minner din mor. Klem fra Sigrid.. :)

 
Klokken 4/28/2011 , Blogger Marte sa ...

Tenker på deg idag, Gøril!!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start