Permisjons prosjekt - Dag 1

5/08/2011

Permisjons prosjekt - Dag 1


Det er søndag og solen skinner her i Østfold. Alikevel er jeg innendørs for jeg har nemlig startet på mitt permisjons prosjekt!! Men før jeg går over til hva det er for noe, må jeg bare vise de nydelige blomstene jeg fikk av avdelingen min på fredag!


Sommerfugl lavendel mener jeg de het. Er de ikke vakre?
Perlagoniaen jeg hadde på trappa måtte pent vike plass for denne lilla herligheten!


Enn så lenge har jeg bare satt rett ned i en potte jeg hadde fra før - uten å plante den i jord. Noen som vet om man må sette den i jord?

Som nevnt tidligere starter jeg permisjonen min nå, og jeg har laget meg et lite prosjekt.
Som følge av en hektisk tid rett før permisjonen - med både eksamen og avsluttende jobb prosjekter - har hjemmet måtte ta støyten. Det er ikke ett rom i huset som ikke er berørt av at husmoren har sittet med bøker og papirer foran nesa over en lang periode nå. Så mitt prosjekt før den lille kommer til verden er altså å få orden på hjemmet vårt igjen!
Jeg har bestemt meg for å ta et rom om dagen for å ikke overanstrenge meg, og for å kunne ta tid til å slappe av innimellom. Jeg startet i dag, og soverrommet var det første som fikk besøk av mopp, og vaskeprodukter!




Oppe på kommoden oppbevares smykker, men litt plass til pynt har jeg jo også....

Jeg fikk det herlige lyset med vintagemotiv på av to kollegaer på jobben på fredag. Sammen med servietter i matchende motiv, et lyseblått trehjerte og herlige ord på et lyseblått kort ble jeg helt satt ut!


Roser fra buketten jeg fikk av svigermor.


På nattbordet står fortsatt rammene tomme, og det gjør de nok en liten stund til. Det blir nok en liten gutt som får plass i de etterhvert:-)


I vinduet på soverommet har jeg egentlig ikke noe pynt. Vi har rullgardin som dras ned hver kveld, og det å måtte flytte på gjenstandene hver dag er upraktisk. Men siden jeg nettopp hadde vasket og ordnet fikk disse to hjemmelagde lyktene låne vinduskarmen litt.


Jeg syntes det er morsomt med litt kontraster, og denne sorte "gammeldagse" vekkerklokken fra IKEA gir et lite avbrekk fra alt det lyse vi har på soverommet.

Nå skal jeg spise lunsj før jeg må stryke klær, og kansje burde jeg også hoppe i dusjen....;-)
Dagens lunsj beståt av rester fra gårsdagens salat. Jeg har tilsatt litt fetaost, noen herlige mini plommetomater, og min favoritt hjemmelagde dressing med smak av soltørkede tomater...Mmmmm
Nyt søndagen!

Etiketter:

2 Kommentarer:

Klokken 5/08/2011 , Blogger Lady E sa ...

For et vakkert soverom dere har, helt nydelig! Og så harmonisk!
Litt prosjekter må man ha denne siste tiden, starta selv min permisjon på fredag. Så nå må jeg bare få tiden til å gå =)

Ha en kjempe flott søndagskveld =)

 
Klokken 5/08/2011 , Blogger HjemmeKos sa ...

Så herlig med permisjon- og god tid til å rydde og ordne i huset ! Lykke til med dine prosjekter ;)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start