Sommermat

5/25/2011

Sommermat


Her kommer et lite matinnlegg fra meg, for sommermat fortjener virkelig å bli skrevet om!
Jeg ELSKER sommermat... Det er så mye god grillmat, og hva smaker vel bedre enn deilige salater, spekemat, tapas med mer om sommeren?


Selv er jeg veldig glad i grillmat og en stor favoritt er sommerkoteletter. Mmmmmm.... Og nettopp det var maten vår i går. Vanligvis spiser vi det med vanlig norsk potetsalat(poteter blandet i majones og rømme), og med en vanlig salat ved siden av.
I går ville vi ha en annen vri, og jeg lagde en litt annen potetsalat, og den smakte himmelsk!
Potetsalaten bestod av ca 6 kokte og avkjølte nypoteter, en finhakket paprika, 1/2 finhakket purre, 1/2 kinesisk hvitløk, gressløk, olivenolje, salt og pepper, og chilikrydder...
Som ekstra tilbehør grillet vi også maiskolber!


Annet godt å ha på grillen er grillspyd med kylling og grønnsaker. Det er en god slager her i huset, servert sammen med ris og bernaissaus!
Et lite tips er å lage et spyd til hver enkelt ingrediens. Altså kylling på et spyd, paprika på et, løk på et osv.... Da blir det mer riktig grillet, da hver ingrediens trenger ulik tid på grillen!
Reker og loff er også en sommerfavoritt, men det må jeg avstå fra i år... Men hva ofrer man ikke for en liten en???

Hva er din favorittmat om sommeren?

Etiketter:

2 Kommentarer:

Klokken 5/26/2011 , Blogger Janne sa ...

...mmm...jeg elsker poteter, og denne salaten så helt fantastisk ut! :))

Håper dere koser dere med den nye sjefen i huset:)

Klem Janne:)

 
Klokken 5/26/2011 , Blogger Lady E sa ...

Heia.

Sommer mat er deilig, en favoritt her i huset er også reker. Som du vet at du fint kan spise selv om du ammer. Før ble man råda til å la være visse matvaner, men nå kan man spise det man vil. Og heller luke vekk visse produkter om barnet skulle reagere =)

Kose deg.

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start