Hva skjedde med den lille fugleungen?

7/04/2011

Hva skjedde med den lille fugleungen?


Før jeg skriver noe om bildene i dette innlegget må jeg bare fortelle en liten historie fra tidligere i dag. Været har vært strålende her på Østlandet i dag, og jeg har sittet ute å heklet litt mens lille G har sovet i vogna si. Plutselig oppdaget jeg noe som beveget seg på bakken, og der lå en stakkars liten fugleunge. Den prøvde å snu seg rundt og komme seg avgårde, men den klarte ikke å fly. Jeg mistenker at vi har et fuglerede på taket ett eller annet sted, for jeg har sett fuglene fly frem og tilbake tidligere. Mens den lille lå på bakken satt mamman eller pappan på taket vårt og fulgte med. Jeg ble så lei meg og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Det første jeg gjorde var å skyndte meg inn. Jeg tenkte at kansje mamman eller pappan klarte å hjelpe den og turte å komme ned om jeg forsvant. Men så kom jeg på at de mest sannsynlig ikke fikk gjort stort... Fugleungen lå på bakken i stekende sol så jeg fikk ihvertfall ordnet litt skygge til den.
Etter en stund gav jeg opp med å finne noen løsninger, og gikk å la meg litt... Når jeg tittet ut en time senere var den lille fugleungen borte. Jeg kan jo håpe at den har klart å komme seg avgårde eller at mamman eller pappan har fått hjulpet den lille, men jeg er nok redd at den kansje har blitt offer for en katt... Ingen hyggelig historie og jeg er glad jeg ikke opplever slikt daglig!

Jeg satt jo ute å heklet litt i dag, for jeg er nemlig ferdig med det grønne teppet jeg har holdt på med og da må jeg ha et nytt prosjekt!



Det grønne teppet er strikket med rillestrikk, og rundt kanten har jeg heklet. Først to runder med fastmasker, så staver.... Ble veldig fornøyd med også dette teppet.
Nå har jeg startet på et nytt teppe. Denne gangen hekler jeg, og hekler kun fastmasker.
Jeg bruker deilig alpakkagarn, og har valgte farger i ulike grånyanser.....


Til slutt må jeg bare vise frem det herlige teppet lille G har fått i gave!
Det er strikket i babyull og jeg har selv valgt farge!

Tepper: Kan man få nok???? Tydligvis ikke!

Etiketter: ,

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start