American Apple pai

8/11/2011

American Apple pai

 I går satte jeg igang med å bake her hjemme... Når høsten nærmer seg blir jeg ofte i bake- humør og spesielt eplekaker... I går gjorde jeg en vri og prøvde meg på Leilas American Apple Pai
Oppskriften fant jeg i Leilas kokebok: "One piece of cake".
Før jeg går videre må jeg informere om at min apple pai ikke ble helt som den skulle, og grunnene til dette var:
- Jeg lagde for lite mørdeig
- Jeg brukte for lite epler

Men uansett: Den ble god!

 Bakevarene mine oppbevarer jeg i alt annet enn orginalembalasjen. Det blir fort litt kosligere å bake når ingrediensene finnes i fine bokser og på gamle glass!
Denne boksen kjøpte jeg på Fretex for et par år siden og har hatt mel i den siden. Oppi ligger det også en måleskje i stål fra IKEA. Den tar 1dl, noe som gjør det lett å måle opp.
 Eplene er fra hagen til svigers...

 Eplebitene blandes med saften fra en sitron...
 Så stekes de med sukker og kanel..
Mmmm.. Det smakte himmelsk. Søtt og syrlig!

 Deigen kjevles ut!
Og til slutt: Mitt mislykkede forsøk på American pai, som til tross for sin størrelse smakte utrolig godt!

(Et lite tips: Gå inn på TV4.se for å finne noen av Leilas oppskrifter).
Jeg anbefaler kokeboken på det sterkeste! Masse gode oppskrifter og herlige bilder til inspirasjon!

Klem fra meg

Etiketter:

2 Kommentarer:

Klokken 8/11/2011 , Blogger Anette sa ...

Mmmmmm det hørtes veldig godt ut!! ;)Det må jeg prøve!
Ønsker deg en STRÅLENDE dag!

klem

 
Klokken 8/12/2011 , Blogger Lady E sa ...

Nammm!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start