Biltur fra helvete?

8/27/2011

Biltur fra helvete?

Ja det tror jeg faktisk vi hadde i dag.. Og jeg må bare dele historien med dere...
I dag har vi vært på besøk hos mine svigerforeldre, og etter noen timer der skulle vi kjøre videre for å kjøpe en skiboks. Alle fire var med på tur i dag; jeg, mannen, lille G og vårt firbente familiemedlem Musty. Lille G liker ikke å sove på dagen. Han vil heller være våken å være sammen med mamman sin, noe som i dag resulterte i en overtrøtt liten gutt.
Med en gang vi satte oss i bilen for å kjøre fra svigers, begynte han å hyle. Vi bestemte oss for å kjøre litt for å se om det gav seg. Neida.. det vedvarte og mor hoppet ut av bilen. Fikk Musty frem i forsete slik at jeg kunne sette meg bak. Jeg må bare legge til at jeg har hatt null energi i dag, så tålmodigheten var ikke på topp....
Jeg prøvde å gi lille G litt flaske mens vi kjørte, smokken, men ingenting virket...
Når vi kom frem til huset der vi skulle kjøpe skiboks måtte vi rygge bilen inn i en trang garasje for å få heiset skiboksen på bilen. Mens mannen jobber sitter jeg og lille G bak i bilen og Musty foran. Lille G skriker fortsatt og ingenting hjelper. Jeg kan fortelle at stressnivået var høyt hos mor nå. Plutselig hører jeg brekningslyder fra forsetet og tror du ikke hunden står å kaster opp i forsetet?
Jeg kaver meg ut av bilen og beveger meg forbi mennene som jobber med skiboksen. I hånda har jeg våtservietter og en pose. Jeg får tørket opp og kastet papiret med oppkast i en pose og går tilbake til lille G som fortsatt gråter i baksetet. Igjen hører jeg brekninger fra forsetet og nok en gang kaster hunden opp.. Om my G... tenker jeg. Ut igjen, og samme prosedyre.
Tilbake i baksete må jeg nå ta opp lille G og prøver å legge han på magen. Hunden kaster nok en gang opp foran i bilen og denne gangen får jeg ikke gjort stort. Etter kansje 15 min er vi klare til å dra. Lille G er på plass hylende i stolen sin, og hunden har lagt seg ned. Etter 2 min blir det helt tyst... Lille G har endelig sovnet....Puuuuhhhh...
For en jobb det er med denne sovingen på dagen... Ikke morro når man ser at de er trøtte og gjør alt for å hjelpe de i søvn, og de bare stritter i mot...

Enden på visa var iallefall god... Lille G fikk litt søvn, og Musty kom seg igjen når vi var hjemme...
En sliten mor sitter nå i sofaen med et glass rødvin!

Etiketter:

6 Kommentarer:

Klokken 8/28/2011 , Blogger Anette sa ...

Å nei og nei!!! For en tur....... Sånne opplevelser tar virkelig på :) Nyt dagen nå, og kos deg i det rike været? Her pleier jeg en febersyk prinsesse :)

Klem

 
Klokken 8/28/2011 , Blogger Anette sa ...

Fine skulle det stå :)

 
Klokken 8/28/2011 , Blogger Beva's interiørgleder sa ...

Uff og uff, det hørtes fryktelig slitsomt ut og det er ikke godt å være mamma når babyen bare gråter, det gjør vondt i mammahjerte!
Så bra at alt gikk bra til slutt :-)
Klem
Brit Eva

 
Klokken 8/28/2011 , Blogger EKTE INTERIØR sa ...

OMG!!! Tipper du var litt knekt da ja. De dyrene blir liksom bare et irritasjonsmoment når de kommer OPPÅ alt annet styr. Kjenner igjen det fra Morris som ikke alltid har fått så mye oppmerksomhet når mamma har vært sliiiiten. Stor klem!!

 
Klokken 8/28/2011 , Blogger Kristin sa ...

Oj, huff da! Eneste som manglet var at lille G kastet opp også...
Tenker at rødvina aldri har smakt bedre;)
Ha en flott dag!
Klem fra Kristin

 
Klokken 8/28/2011 , Blogger Therese M. sa ...

Det hørtes slitsomt ut ja :) Godt det roet seg for alle sammen til slutt.
Ha en fin uke.
Klem, Therese.

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start