Julegavetips?

8/15/2011

Julegavetips?

 Jammen ble jeg ikke ferdig i går. Jeg heklet til jeg fikk vondt i fingrene:-)
Men jeg er godt fornøyd med resultatet. 
De små glimtene dere har fått er altså et sjal/skjerf..
Etter at jeg lærte meg litt mer innen strikking og hekling har jeg bare mer og mer lyst til å lage ting.
Dette sjalet har jeg laget etter et annet sjal jeg har. I fjor var jeg deltaker på Husflidmessa her i byen, der jeg solgte hjemmelagde kort, og lignende og da ble det også litt tid til å titte på ting andre hadde laget. På den ene standen satt det to damer som solgte ulike skjerf og sjal, og jeg falt pladask for et slikt et. 400,- kroner måtte jeg betale for det! Ganske drøy pris, men der og da var det verdt det. Og det er godt brukt.

 Når jeg nå har laget mitt eget, ser jeg at det var ganske overpriset. 
Tilsammen tror jeg mitt sjal kom på 150,- kroner...
Jeg vet at man også må betale for jobben, men  å betale 250 kroner for en jobb som er gjort på to dager er vel litt drøyt... Uansett; nå kan jeg lage mine egne:-)
Og dette er jo en super julegave til familie og venner.. Tror jeg skal lage noen slike i gaver til mine nærmeste....

 Dette er sjalet jeg betalte 400,- kroner for. Aldeles nydelig! Vakre farger og deiglig mykt og varmt. Veldig godt brukt!

I dag er minstemann i huset 3 måneder. Som tiden flyr. Jeg merker at han krever mer og mer og dagene går raskt! Men jeg koser meg masse med den lille gutten min!
I morgen skal vi på helsestasjonen og da skal vi ta sprøyter. Mor gruer seg:-/

Ha en herlig mandag!

Etiketter:

4 Kommentarer:

Klokken 8/15/2011 , Blogger Janne sa ...

Hei!

Så flink du er, du er jo blitt en racer på å strikke! :)

Litt drøy pris kanskje...? men hu fikk jo solgt;))
Lykke til med sprøyte på lille G., går nok fiiint! Hus å ha paracet stikkpiller liggende itilfelle feber:)
Håper vi kan treffes snart igjen, snakker vi lunsj snart? ;)

God klem!

 
Klokken 8/15/2011 , Blogger Jatte sa ...

UTROLIG nydelig sjal♥
Kan jeg spørre etter oppskrift?
Altså hvor mye garn du brukte, å hvilken type alpakka?

Jeg holder på med ett sjal i alpakka selv nå, å har til nå brukt 3 nøster (koster 47,- pr) og er på det 4. nå.. aner ikke hvor stort jeg trenger det, for er ikke så lett å se på pinnene :p

Kjempefint var det ihvertfall.. Kanten gjordet jo alt, absolutt julegavetips som jeg merker meg bak øret!

God uke,
Klem Jatte♥

 
Klokken 8/15/2011 , Blogger Jatte sa ...

Å pinne str? :)

 
Klokken 8/15/2011 , Blogger Jatte sa ...

Takk for oppskrift :))
Øker du en maske i begynnelsen på hver pinne da eller? slik som jeg det i såfall :)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start