Mitt aller første.................

8/21/2011

Mitt aller første.................

 .......hjemmestrikkede klesplagg er ferdig, og jeg er SÅÅÅÅ STOLT!!!!!
Litt feil her og der, men jeg har klart å strikke en deilig ulljakke til lille gullet mitt!
Jeg som kun kunne strikke rillestrikk frem og tilbake har fått sammen en nydelig omslagsjakke!
Akuratt nå vet jeg at det sitter en i himmelen og er superstolt over datteren sin:-) Mamma var håndarbeidsguruen over alle tror jeg og hun holdt alltid på med et eller annet prosjekt.. Hun prøvde flere ganger å lære meg å strikke, men det endte alltid med at strikkepinnene ble kastet i bakken og at jeg var kjempesur. Det ble alltid for stramt, jeg mistet masker osv... 

Men nå er jeg klar for nye utfordringer og nye oppskrifter. Men først skal jeg strikke en lik jakke i lys blå.

 Oppskriften til jakka er hentet fra DROPS, og her er det så mye fint!
Jeg tenkte å utfordre meg selv med å strikke ullbuksa som hører til jakka etterhvert. Ønsk meg lykke til!

 Torsdag ettermiddag reiste jeg på teamtur med jobben, noe som alltid er like gøy. I år gikk turen til Tanum Strand, noe som var helt perfekt for meg da svigers har hytte der og mannen og min 3 mnd gamle sønn kunne komme å være på hytta. Da fikk mamma hilst på gutten sin og pappan kunne få hjelp om det var behov for det...
Fra torsdag til lørdag hadde jeg det utrolig morsomt med alle mine gode kollegaer: Fest, utfordringer som rappeleringer, hinderløype, bading i basseng, middag, og fest. Og jammen festet ikke mor også:-) Jeg danset til langt på natt på hotellet og koste meg masse masse!
Guri for en herlig gjeng jeg jobber sammen med!

Lørdag var jeg tilbake på hytta med min lille familie og senere kom det også noen venner nedover. Da ble det mer bading for store og små, og god taco til middag! En strålende helg med en noe redusert mor:-)

Ha en strålende mandag!

Klem fra meg

Etiketter: ,

5 Kommentarer:

Klokken 8/22/2011 , Blogger Har en drøm... sa ...

For en nydelig jakke ♥
Så flink du er og strikke!!
Kunne ønske jeg kunne det... glemt både det og hekling siden barneskolen;)

Ha en fin dag!

Klem Line

 
Klokken 8/22/2011 , Blogger Kristin sa ...

Kjempefin jakke, flink du er!!
Høres ut som du har hatt det knall! Kjekt at det ordnet seg slik som det gjorde og at du fikk truffet familien din selv om du var på teamtur:)
Ha en flott kveld!
Klem fra Kristin

 
Klokken 8/22/2011 , Blogger Ekte Interiør sa ...

Så utrolig fin jakke! Mor hadde jammen vært stolt nå ja! :)) For en herlig helg du har hatt! (Ja, nesten alle pelliser jeg har er fra avleggere. Pleier å gjøre det hvert år. Skal vel egentlig gjøres om våren men kanskje det funker i kjøkkenvinduet hos deg nå også. :)

 
Klokken 8/23/2011 , Blogger Tonje sa ...

Nydelig jakke og nydelig blogg. La meg til som følger og gleder meg til å følge deg videre.

Klem

 
Klokken 8/24/2011 , Blogger Jatte sa ...

Så fin jakke! DU er flink!:)

Har selv strikket en slik monster ullbukse i fjor å var SÅÅÅ stolt når jeg fikk det til helt på egenhånd :)) Kos deg med videre prosjekter.

Klem Jatte:)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start