Ulltid

8/09/2011

Ulltid

 Selv om det fortsatt er noen sommerdager(forhåpentligvis) igjen er det ting som tyder på at høsten kommer raskere enn vi tror. Blant annet all lyngen som finnes ute i skogen... Det er høst for meg!!!
Selv er jeg veldig glad i høsten. Jeg elsker fargen på alle bladene som faller på bakken, jeg elsker å ta på støvler og pakke meg inn i en ulljakke..... 
I år er det enda en som må ha litt ull, og jeg har funnet meg noen favoritter hos Nøstebarn....
Vet ikke om alt skal hjem hit, for det kan bli dyrt!
Jeg syntes den ribbestrikka buksa med striper i ulike farger er utrolig fin så den tror jeg vi må ha..

Jeg har også funnet denne herlige omslagsjakka på garnstudio sine sider.. Også er det rillestrikk! Og det kan jeg strikke... Så mitt mål er å få til å strikke denne jakken selv til lille G.
Jeg må bare få litt hjelp til å lese oppskriften.
Jeg tenker å bruke Extra fine Merino ull fra DROPS i lys beige melert farge!
Ønsk meg lykke til...

Lag deg en fin dag!

Etiketter: ,

3 Kommentarer:

Klokken 8/09/2011 , Blogger Kristin sa ...

Ull er gull! Jeg har store planer om at mine skal få hjemmestrikkete monsterbukser til vinter. Men det blir vel min mor som må strikke. Jeg er håpløst utålmodig med strikkerier annet enn sokker og pannebånd...:)
Ha en finfin dag!
Klem fra Kristin

 
Klokken 8/09/2011 , Blogger Drømmehuset mitt sa ...

Hei

Ull er et fantastisk materialet og perfekt til de små:) Flotte klær fra nøstebarn og den omslagsjakken var nydelig:) Lykke til med strikkingen.
Jeg strikket ett helt sett til min datter da hun var baby og da hadde jeg vel ikke strikket noe siden barneskolen eller noe sånt:) Det gikk veldig greit, jeg bare begynte og tokk for meg litt av oppskriften etterhvert og da skjønte jeg liksom hva det gikk ut på når jeg kom dit:) Litt hjelp er også greit å få og de er også veldig behjelpelige i garnbutikkene:)

Klem Janne

 
Klokken 8/10/2011 , Blogger Lady E sa ...

Ull er herlig, og jakka du lager blir jo så flott!! Kjempe flink du er!

Har den heldressen i ullfleece, den er fantastisk! Falt for den da jeg jobbet med et barn som hadde en slik, og viste at jeg måtte ha slik selv når jeg fikk barn en dag. Nå ligger den å venter på lillebror.

Ha en kjempe flott dag =)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start