En liten samling.....

9/18/2011

En liten samling.....

 .....med høsten og vinterens ulltøy!
I går var vi på besøk i Drammen og hjem fikk vi med oss masse gode ullplagg til minsten i huset. 
Mens jeg gikk gravid fikk jeg ønske meg noen plagg til den lille, og nå er de ferdig. Jakken over har jeg selv bestilt i ettertid!

Alle plaggene er strikket med Drops extra fine merino ull. Et garn jeg virkelig kan anbefale! Det er så bløtt og mykt at det er vanskelig å tro at det faktisk er ull!!

 Halsen på denne jakken var veldig firkantet og stor, men med et par rader med fastmasker(heklet) ble det bra!

 En deilig ullbukse!
Her er det strikket ekstra lang vrangbord på bena så den kan brukes lenge!

 Denne ønsket jeg meg og er så fornøyd med resultatet! Helt nydelig! Tenk å kunne strikke sånn!
Det blir en stund til denne tas i bruk, for str er 9-12 mnd, men tiden går så fort, så egentlig er det nok ikke så lenge til:-)


 To luer har han også fått!!

Til slutt en liten sniktitt på noe jeg holder på med til meg selv; nemlig høstens skjerf!
Herlige vakre farger. 

Ha en fin dag!

Etiketter: ,

4 Kommentarer:

Klokken 9/19/2011 , Blogger Tove `blogg verden sa ...

Så hærlige klesplagg :) Blir nok en flott liten kar :)
Ha en fin ny uke
klem Tove

 
Klokken 9/19/2011 , Blogger Janne sa ...

Så fint alt var! Heldige dere er som kan strikke slik!:)

Gleder meg til å se resultatet av hva du holder på med nå:)

Jeg er veldig fornøyd med nøstebarns sitt ulltøy, føler det varig evig:) Litt dyrt, men det er verdt det i lengden da kvaliteten er så god:)

Kunne jeg lånt de boksene du brukte på husflidmessa, de du brukte til å oppbevare kortene dine i?? De var virkelig fine så jeg, og det så veldig bra ut:)

 
Klokken 9/19/2011 , Blogger ~Silje~ sa ...

Merino extrafine er kjempedeilig å strikke i, og klærne blir så deilige å ha på seg!
Jakken under ullbuksen, over luene har jeg selv strikket til minsten. Den ble brukt mye mye! Nå er den for liten, så jeg tror jeg må lage en ny.

 
Klokken 10/05/2011 , Blogger Siri sa ...

Helt enig med deg ang. det garnet. Og oppskriftene fra Drops er også fine. Flotte plagg dere har fått!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start