Høstens skjerf

9/19/2011

Høstens skjerf

 I løpet av morgentimene fikk jeg gjort siste finish på skjerfet mitt!
Dette skjerfet skulle i utgangspunktet bli et stort teppe, men med alle de andre strikkeprosjektene jeg har på gang fant jeg ut at det kunne bli fint som skjerf! Og at det tar mye mye kortere tid!
 Høstjakka, skjerf og veske er klare for å luftes:-)

 Skjerfet er rett og slett heklede bestemorruter!
Etter at jeg satte sammen alle rutene har jeg heklet en runde med fastmasker i rosa og en runde med staver i blå/grønn... Til slutt en tungekant(tror jeg det heter) med hvitt garn!

 Jeg får ofte spørsmål om hva slags garn jeg bruker og pinnestørrelse.
På dette skjerfet har jeg brukt et garn fra DROPS som heter "Andes". En blanding av ull og alpaca. 65% ull og 35 % alpaca. Det finnes i de nydeligste farger og her har jeg valgt noen av mine!
Jeg har heklet med nål nr 7.

 Så nå kan den lette kulda egentlig bare komme. Jeg og lille G er klare:-)

 Deilig rundt halsen. Litt tungt kansje, men det kommer seg.
Jeg la merke til at jeg for en gang skyld ikke hadde blå ringer under øynene, Godt å se!

Da er det en som trenger ny bleie her!
Hadet så lenge!

Etiketter:

6 Kommentarer:

Klokken 9/19/2011 , Blogger Tuppenshobbyblogg sa ...

Heisann ;0)
Du er bare helt utrolig ! Hva du får til....
Kanonflink er du....skjalet er bare helt lekkert og nydelige farger.Blir det en lue neste gang eller he he ?
Er i gang med mitt andre skjal.har fått fatt i Andes garn nå og det er så bra å strikke med.Det første ble strikket i Easy,mykt og godt,men det røytet for mye.
Kos deg videre med prosjektene dine !

Klem Kjersti

 
Klokken 9/19/2011 , Blogger Har en drøm... sa ...

Ojda, så kjempefint det ble!!
Du er kjnallflink altså;))

Klem Line

 
Klokken 9/19/2011 , Blogger Randi sa ...

Kjempefint! Du tryller jo fram de vakreste ting! Det så kjempegodt ut og herlige farger. Jeg ble nok en gang inspirert.

 
Klokken 9/19/2011 , Blogger Jatte sa ...

SUPERFINT!!!
Du er så kreativ og flink♥

Jeg er hekta på disse sjalene nå, har nå strikka tre, å er igang med nr 4 :D Julegaver til den store gullmedaljen..

Nå ble fristet til ett slikt skjerf også, men må bli ferdig med teppe mitt først :)

Hvor mange lapper brukte du?

Ha en fin kveld,
Klem Jatte♥♥

 
Klokken 9/19/2011 , Blogger EKTE INTERIØR sa ...

Kjempefint! Jeg likte jakken og vesken også. Du er så flink til å finne fine klær!!

 
Klokken 9/20/2011 , Blogger Kristin sa ...

Så stilig!! Nydelig, både du og skjerfet:)
Kanskje det er et skjerf jeg skal lage av rutene jeg har heklet? Har også begynt på et teppe men det tar jo evigheter å bli ferdig...:)
Ha en flott kveld!
Klem fra Kristin

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start