Orden i kaoset

9/12/2011

Orden i kaoset

 Som overskriften sier så handler dette innlegget om orden i kaoset!!!
For det er det nesten alltid her hjemme: Kaos, ikke orden!!!!
I forrige uke var jeg ute en tur mens mannen hadde hjemmekontor. Plutselig ringer han meg og sier at det har vært sjekk av det elektriske i huset vårt i dag... F... tenkte jeg. Dette visste vi jo, men hadde helt glemt det!
Jeg måtte "rushe" ut av huset denne dagen for å rekke en time på helsestasjonen, så jeg hadde ikke rukket å rydde bort ting på bad og kjøkken...
Alle rom i huset så egentlig for jævlig(finner ikke noe penere ord som kan beskrive det) ut. I tillegg har vi en hund som skifter pels, noe som gjør at støvsugeren konstant ligger fremme...

 Da jeg kom hjem å så med egne øyne hva denne mannen(som sjekket det elektriske) hadde sett, fikk jeg vondt inn i hjerterota.. Hva måtte han tro om oss????

Jeg spurte mannen: "Hva kan vi gjøre for å holde det mer ryddig og rent?"
"Du må rydde mer" fikk jeg til svar(med et smil om munnen). Ja det kan du tro:-) I det gamle huset hadde vi fast vaksedag på torsdager, og det var så herlig. Da startet vi helgen med ryddig og rent hus og vi kunne bruke helgen på andre ting enn å vaske... Men da hadde vi kun oss selv å passe på. Nå er det jo en annen sjef i huset her:-)

Men oppbevaring er et must for å holde det ryddig. Man skulle tro at så lenge vi hadde nok oppbevaring så klarte vi å holde det ryddig. Hadde vi bare hatt en robot som kunne flyttet tingene på sin plass også så hadde det kansje funket;-)
Nei nå er det skjerpings her!!!
Jeg blir rett og slett lat og deprimert av rot!!!

Tror det blir en tidlig kveld på meg i dag.... Eieren til Sjiraffen Sophie(sjefen i huset) har nemlig begynt å våkne på natta igjen. Vi hadde det så deilig med at han sov fra åtte på kvelden til halv åtte neste morgen i mange uker, men så plutselig har han begynt å våkne på nettene igjen... Mor(les: meg) som har vært oppe til langt på natt, må nå prøve å legge seg tidlig igjen så hun klarer å holde ut på dagtid..
Jeg har en mistanke om at sjefen trenger mer mat nå som han straks er 4 mnd, og at det er derfor han våkner,  så i går begynte vi med introduksjon av grøt!!! Morro!

Ha en god natt:-)

Etiketter:

3 Kommentarer:

Klokken 9/12/2011 , Blogger EKTE INTERIØR sa ...

Rot er forferdelige greier og gjør bare at man blir lat og deprimert som du skriver. Helt enig! Jobber ALLTID for å holde det ryddig og rent her. Noen ganger går det fint andre ganger er det virkelig vanskelig! Lykke til med grøten! :))

 
Klokken 9/12/2011 , Blogger Janne sa ...

Enig med innlegget over her, noen ganger er inspirasjonen der for fullt, andre dager er den vekk...søkk borte... hmmm...:)

Noe jeg har begynt med da, for å hjelpe meg selv med å holde orden: Rydde det "strøkent"(ok, det tar tid, men det er verdt det til slutt) for så og rydde hver morgen før man skal ta seg til dagens gjøremål. For min del blir det til at jeg rydder etter å ha levert i bhg, tar gjerne en time det, men da er det gjort. Spørs hvordan denne rutinen blir nåe jeg begynner i jobb da...hehe. Og rydde på kvelden blir ikke noe av, da liker jeg alltfor godt sofaen;)

 
Klokken 9/14/2011 , Blogger Cino sa ...

Er det lov å si det er godt å lese at andre også har kaos i hjemmene sine? Jeg fikk energi av å lese innlegget ditt jeg :). Vi har ingen hund, men to gutter på 4 og 6 år sørger for sand, grus, skit, flekker, smuler og kliss over alt. Den eneste som ikke roter er vesla på 4 måneder... Men det som er problemet er at det er fullt overalt. Ikke noen plass å legge ting. Så nå har jeg fått det for meg at vi må bygge hytte. Så får vi kvittet oss med noe :). Er ikke det en kjekk tankegang? Hehe.

Nå skal jeg svinge meg litt med støvsugeren. Takk for inspirasjonen!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start