Skåler med affeksjonsverdi

9/15/2011

Skåler med affeksjonsverdi


I helgen kom pappa med disse skålene til meg. De var etterlengtet!
Jeg syntes ikke skålene er så pene egentlig, men de har så mange minner og det er verdifullt for meg!
Skålene kommer opprinnelig fra min oldemor, men vi har hatt de hjemme siden jeg var liten. Mamma brukte de alltid til desserter, og jeg husker at jeg ikke kunne skjønne hvorfor hun ville bruke disse når hun kunne kjøpe noen nye og finere?
Men i dag skjønner jeg, og jeg kommer til å bruke de på samme måte!


 Jeg fikk 5 skåler av pappa, en er tydligvis knust.
I går var jeg innom Fretex og da fant jeg 5 stykker til...
Til 15,- kroner pr stk!
Så verdifulle i kroner og øre er de nok ikke;-) Men det spiller ingen rolle, for hver gang jeg tar de i bruk kommer jeg til å tenke på mamma.
 Føttene er noe av det jeg liker på disse skålene.
Mannen min sitt minne av disse skålene er at mamma hadde godteri i de til jul:-)
Veldig hyggelig at også han setter pris på slike ting!

Etiketter:

5 Kommentarer:

Klokken 9/15/2011 , Blogger Lillekatt sa ...

Så koselig å ha slike minne-ting :-)

 
Klokken 9/15/2011 , Blogger EKTE INTERIØR sa ...

Kjempekoselig med minnene etter mamma! Det betyr ALT! Jeg skjønte først ingenting når jeg fikk meld. av deg i dag. Måtte google filmen nå og da skjønte jeg. DEN merkelige filmen! Hihi. Hvordan kunne du se det på FB at det var akkurat den dagen? Sover G bedre nå? Klem!

 
Klokken 9/15/2011 , Blogger Randi sa ...

Kom over bloggen din i dag og her likte jeg meg godt! Har kost meg lenge nå med flotte innlegg. Forelsket meg helt i de sjalene du strikker. Hvilket garn bruker du?

Synes disse skålene er fine jeg. Kjøpte et par i sommer for å ha smågodt i. Og ekstra hyggelig er det når en har gode minner med ting.

Legger deg til i blogglista mi så jeg finner deg tilbake :-)

 
Klokken 9/16/2011 , Blogger Hulda sa ...

Så mange fine bilder du viser! Det sjalet ditt lengre ned her var helt skjønt!

 
Klokken 9/18/2011 , Blogger Lady E sa ...

Det er noe ekstra koselig med det vi har minner ved. Har slikt med et juleservice fra PP som ikke er noe pent, men som for meg gir så gode minner. <3
Synes at dine skåler var kjempe søte, ser for meg at man spiser tilslørtebonnepiker i dem... namm!

Ha en flott søndag

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start