Teppe med historie og verdens vakreste himmel!

9/27/2011

Teppe med historie og verdens vakreste himmel!

 I dag har jeg en liten historie å fortelle. En historie som hører til dette teppet! Men først må jeg bare nevne verdens vakreste himmel!
I går kveld(kansje natt for noen, for klokken var halv tolv) når jeg var ute på siste tisse runde med hunden vår ble jeg bergtatt av himmelen jeg så. Først tenkte jeg ikke noe over det, men så la jeg merke til det flotte flotte lyset som var. Det så ut som lys som strålte nedover og himmelen ble blågrønn. Det var så vakkert! Etterpå kom jeg på at det skulle være en solstorm over jorda.. Jeg har også sett flere bilder på VG nett i dag av det samme fenomenet... Det var over på kort tid, men så vakkert når det varte! Noen flere som fikk nyte dette synet?

 Historien jeg skal fortelle i dag henger sammen med bildene i innlegget og ja det handler om dette teppet...
Tanken om et slikt bestemorrute teppe startet for over et år siden. I april 2010 så jeg et teppe i en interiørblogg som bare falt pladask for, og nok en gang var det fargene som gjorde at jeg ble bergtatt av teppet. Jeg lagret bilde i inspirasjonsmappen min, og viste det til mamma. "Dette ønsker jeg meg når vi en gang får barn. Kan du hekle et slikt til meg?" husker jeg at jeg spurte om. "Dette er ikke vanskelig" sa mamma. "Det kan jeg lage". Dette var siste gangen jeg så mamma før hun døde, og noen måneder etterpå var jeg gravid. Etter dette så jeg flere og flere slike tepper ute i bloggeland, og jeg fant ut at jeg rett og slett måtte lære meg å hekle det selv. Uten noen hekleferdigheter søkte jeg nettet etter oppskrifter og fant til slutt en blogg med god forklaring. Etter noen mislykkede forsøk lærte jeg det til slutt, og etter at vi fikk vite at det var en liten gutt som lå inne i magen min, fant jeg garn og farger.
Mitt første innlegg om dette teppet kan du se her

 Jeg heklet og heklet og syntes det var kjempegøy. Jeg elsker å lære nye ting, og jeg elsker å skape!
Når alle rutene var ferdige fikk jeg en ny utfordring. Hvordan skulle jeg sette de sammen?
Dette blogget jeg også om, og jeg spurte om tips fra dere der ute. Jeg fikk mange svar, men følte meg fortsatt usikker. Innlegg om dette kan du lese her
Etter at jeg nå har fått litt flere ferdigheter innen både hekling og strikking og et lite push fra en vennine om ferdistilling av teppet, sydde jeg rutene sammen. Det var gjort på et blunk!
Men som alltid må jeg gjøre litt mer ut av ting... Så jeg begynte å hekle en runde med fastmasker rundt teppe, og nå skal alle fargene jeg har brukt på teppet gå igjen rundt kanten. Avslutningen blir en "tungekant".

Teppet er til lille gullet mitt, og skal brukes som vognteppe. Men det er så mykt og godt at det også kan brukes som teppe rundt han.

En ting som betyr mye for meg nå i etterkant av mammas død er minner og historie. Jeg har derfor bestemt meg for å lage en liten minneboks til lille G. Her skal spesielle klær og ting legges oppi, og alle skal få en liten lapp med sin historie på. Som den første pysjen han brukte på sykehuset etter han var født, klærne han hadde på seg hjem fra sykehuset, det første plagget jeg strikket til han osv... 

Til de som lurer på min lille mini makeover på toalettet så kommer det snart, men jeg er ikke helt ferdig enda.... Kansje i morgen:-)

Etiketter:

8 Kommentarer:

Klokken 9/27/2011 , Blogger Lillekatt sa ...

Åååå, for et teppe, og for en historie!!!

Gode klemmer til deg, snuppa!

 
Klokken 9/27/2011 , Blogger Mamsens hus sa ...

For en vakker historie, og et vakkert teppe. :)

 
Klokken 9/27/2011 , Blogger EKTE INTERIØR sa ...

Kjempefin historie og teppe! Og så koselig for G å få den minneboksen. :) Gleder meg også veldig til å se den makeoveren, så spennende ut!

 
Klokken 9/27/2011 , Blogger Janne sa ...

Så fin historie, og liker veldig godt ideen med den minneboksen. Synes du har en veldig fin blogg og legger meg til som følger også jeg. :)

 
Klokken 9/27/2011 , Blogger Kristin sa ...

Nydelig teppe og rørende historie!
Minneboksideen din er kjempeflott! Tenk så mye gode minner som blir samlet der:)
Klem fra Kristin

 
Klokken 9/27/2011 , Blogger Jatte sa ...

Nydelig teppe og farger:)

Ha en fin Onsdag -
Klem Jatte:)

 
Klokken 9/28/2011 , Blogger Randi sa ...

Så lekkert teppe. Tenker mamman din ville vært veldig stolt av deg nå. Jeg har også lyst til å hekle et slik men tror jeg aldri kommer til å bli ferdig. Ønsker meg et godt og mykt til jenta mi.

Fin historie. Minner er viktige. Jeg sparer også på mye til ungene.

Ha en fin dag

 
Klokken 9/28/2011 , Blogger Fru Eriksen sa ...

Nydelig teppe du har laget!! og en nydelig historie!!! Trist og fin på samme tid.. Super ide med minneboks!!!

Ha en fin dag!

Klem fra Kathrine!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start