Barnerommet: Før og etter...

10/24/2011

Barnerommet: Før og etter...

 For en stund tilbake hadde jeg mitt første før og etter innlegg på rom i huset... Den gang var det gangen som ble vist frem...
I dag drar jeg frem barnerommet. Selve rommet har jeg vist frem tidligere, men det skjer stadig forandringer:-)
Før vi flyttet inn var det ei jente som hadde hatt rommet der lille G nå sover... Hun hadde rosa vegger, og det måtte jo bort... Som alt annet i huset er rommet hans malt hvitt, men jeg kommer til å male det etterhvert...
Taket har vi også malt, og det er vel stort sett de tingene vi har gjort, foruten å sette inn våre egne møbler og lignende:-)

Jeg advarer mot bilderas i dette innlegget:-)

 Slik ser rommet ut i dag... Stort sett hvitt, men detaljer i andre farger!

 Godstol med pels flyttet inn i går, og den er god å ha når lille G får siste runde med melk når han legger seg!

 På stjerneknaggen(kjøpt på Nille) henger en "gammel" tavle og en lekepose jeg har sydd av samme stoff som jeg sydde gardin... Stoffet kommer fra Ikea..
Posen skal brukes til å ha smålego i etterhvert.. Da er det enkelt å ta det med seg og helle det utover bordet når man vil bygge!

 Den store hylla rommer enn så lenge litt leker og diverse.... Hylla på veggen hengte vi opp for en liten stund siden. En hylle vi har hatt liggende siden vi bodde i rekkehus. Kjekt at ikke den var gitt bort:-)

 Bamser hører til...

 Globusen er gammel og den har jeg arvet av min farmor...

 Lekekofferter... De to blå kjøpte jeg til han bare noen få dager før han ble født, mens den rød er min gamle. Den fant jeg igjen på loftet når jeg var hjemme hos pappa forrige helg.
Min rømmekoffert.. Ja for det er det jeg husker den best som... Når jeg ble sint på mamma eller/og pappa og skulle rømme hjemmefra. Da pakket jeg denne, og marsjet ut av huset. Jeg kom vel ikke lengere enn opp gårdsplassen, men men....

 Denne lille gjengen hentet jeg også med meg hjem...
Jeg hadde skikkelig Ole Brumm dille før, og mamma overasket meg en dag med alle disse bamsene...
Nå er det lille G sin tur til å overta de:-)

 Litt gammelt må også til på  rommet, og denne gamle matboksen er nok et minne fra mamma. Hun kjøpte den i en bruktbutikk på fjellet der vi hadde hytte, og den fikk være på hytta.
I fjor solgte pappa hytta da det ble for tøft å være der alene, og da fikk jeg med meg denne! 


 Håper lille G vil trives på rommet sitt, og jeg regner med at det blir en god del forandringer med tiden:-)

Senere i dag kommer det litt til salgs her på bloggen og denne gangen har det ingenting med interiør å gjøre. Jeg har nemlig rotet litt i klesskapet, og funnet ut at jeg skal kvitte meg med litt. Rett og slett fordi det ikke passer lenger!!!! 
Så om du liker merker som Chill Norway og Culture bør du følge med senere i dag!


Etiketter:

4 Kommentarer:

Klokken 10/24/2011 , Blogger Tone/Skrinet Antik og Kuriosa sa ...

Delikat og nydelig rom til lille G! Herlige detaljer med både leker og gamle saker i skjønn forening :-)Takk for titten!

Klem Tone

 
Klokken 10/24/2011 , Blogger Har en drøm... sa ...

Så flott rom!
Lyst og lekkert ♥
Herlige detaljer;)

Klem Line

 
Klokken 10/29/2011 , Blogger Lady E sa ...

Et ord NYDELIG!!! Heldige lille prinsen som har et slikt flott rom! =)

 
Klokken 3/08/2014 , Blogger camilla sa ...

For en nydelig barnerom du har laget =) Kan jeg spørre hvor den hvite store hyllen med skuffene i bunn, er kjøpt? Holder på å innrede et av barnerommene selv, og den var ganske grei =)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start