Pappas gamle sparebøsse

10/16/2011

Pappas gamle sparebøsse

 I dag har jeg vært på besøk hjemme hos familien..
Min kjære onkel ble 50 år for litt siden og i går skulle vi egentlig vært på "kaffeslabras" der, men siden jeg allerede var bedt på fest tok vi heller turen i dag.
Lite visste jeg at "kaffeslabraset" med familien hadde blitt til en heidundranes fest:-) Så det var flere enn meg som var slitne i dag;-)

 Jeg fikk med meg noen skatter hjemmefra i dag. Denne sparebøssen er pappas første. Hvor kul er ikke den? Tenk om barna i dag hadde fått så fine sparebøsser av banken? Det morsomte av alt er at det ikke finnes nøkkel til sparebøssen. Før måtte man gå til banken for å ta ut pengene av bøssen...

 Som du ser på toppen kommer denne fra Oslo sparebank.. Pappa er nemlig oppvokst på Lamberseter...

Jeg ble veldig glad når pappa fortalte at jeg skulle få nisseservise som mamma samlet på... Det er Nisseservise fra Porsgrunn porselen og jeg syntes det er kjempekoslig å ha fremme til jul. Mamma hadde spart lenge, så her er det både tallerkner, kaffekopper, boller, glass med mer... Gleder meg til å få det hjem og ikke minst til å bruke det denne julen! Vi skal jo ha julaften hos oss for første gang, så det blir stas!

Etiketter:

4 Kommentarer:

Klokken 10/16/2011 , Blogger Har en drøm... sa ...

Så gøy med sparebøssen;)
Min pappa er og vokst opp på Lambertseter, og jeg har tråkket mine barneben der, var ofte hos farmor og farfar ♥

Så herlig at du får din mors juleservice, det er jo så koselig det servicet der;) Og så har det jo masse affeksjonsverdi for deg, blir nok kjempekoselig og dekke opp med jul i din mammas ånd ♥

Ha en finfin kveld!

Klem Line

 
Klokken 10/16/2011 , Blogger Drømmehuset mitt sa ...

Hei

Kul sparebøsse:) Mine foreldre er også bra lamberseter og vi bodde der i 6 år før vi flyttet til Drømmehuset:)

Lykke til med julefeiring og så herlig med nytt servise:) Vi skal også holde jul hos oss for første gang:)

Nyt resten av søndagen det skal jeg:)

Klem

 
Klokken 10/16/2011 , Blogger EKTE INTERIØR sa ...

Kul! Og så koselig med nisseserviset! :) Håper dere har hatt en fin dag og takk for i går! Veldig hyggelig!! :)

 
Klokken 10/17/2011 , Blogger Lady E sa ...

Så morsomt med den sparebøssa, ja den var noe litt annet en hva man får av banken nå..
Så koselig det blir å få serviset etter din mor. Nisser fra PP har jeg også (Samler på det) Min farmor hadde det da jeg var lita og det har så mange gode minner =)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start