DIY - Norgesglass i ny drakt...

11/21/2011

DIY - Norgesglass i ny drakt...

 Ja det måtte jo komme:-)
Som så mange andre har også jeg heklet meg en ny lyslykt. Det er ganske lenge siden jeg heklet denne, men jeg hadde laget den til et MYYYE smalere glass.. Da datt den bare ned hele tiden, og den ble rett og slett stående i skapet. I går når jeg ryddet i skapet med pynt fant jeg den igjen, og jeg fant også over 15 Norgesglass som ikke er i bruk. 
Jeg presset den på et lite glass, og jammen passet den ikke...

 Nå har den fått plass på brettet jeg har på stuebordet..
Brettet har jeg hatt her siden jeg kjøpte det i Sverige i sommer.. Jeg elsker det!!! Farge, form, og detaljer er så stilig!
Men til helga blir det nok borte og blir nok værendes borte i 1 mnd`s tid... Da er det jo advent og jeg skal begynne med julepynting! Da vil jeg ikke ha dette grønn/turkise brettet fremme!
Her skal det bli rødt, litt zink, litt hvitt, litt sølv og litt grønt! Gleder meg...

 Jeg har som sagt heklet trekket til glasset. Annenhver rad fastmasker og staver.. Så lett som bare det:-)
Garnet heter Iglo fra Trysil Garn

 En av sviblene som ble med hjem i går har også fått plass i et Norgesglass...

Denne lykta har også blitt tatt frem igjen. Det er vel egentlig ingen lykt, men jeg bruker den som det. Jeg fant den på Loppis i Sverige for mange år siden og har blant annet brukt et gammelt slitt sølvfat under... Denne gangen ble det et glassfat...

Nå er jeg klar for kveldskos!
Ha en fin kveld

Etiketter: ,

4 Kommentarer:

Klokken 11/21/2011 , Blogger Igi sa ...

Så flott lysglass du har laget! Så nydelige innpakkede gaver du viser i noen innlegg under.
Veldig inspirerende blogg du har!!
Klem fra Igi

 
Klokken 11/21/2011 , Blogger Jatte sa ...

Så fin den var!
Her har jeg strikker mange av dem - både på bestilling og i julegaver.. kjempetøffe syns jeg :D

Ha en fin kveld,
Klem Jatte:)

 
Klokken 11/21/2011 , Blogger Janne sa ...

Artig å ha hekling/ strikk på slike glass, blir liksom så lunt og koselig!:)
Flink du:)

Som sagt tidligere digger jeg fatet ditt, og synes det ikke bør pakkes bort til jul... hehe, vær sin smak;))

Klem!

 
Klokken 11/22/2011 , Blogger Julebord sa ...

Jeg bokmerkede dette nettstedet en stund siden på grunn av de interessante innholdet og aldri har jeg vært misfornøyd. Fortsett det gode arbeidet. .

Julebord

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start