Husmortips:-)

11/03/2011

Husmortips:-)

 Har du vansklige flekker du ikke får bort?
Da har jeg kansje et tips til deg!
Jeg er igang med å vaske lysestaker til navnefesten på lørdag, og disse lysestakene brukte vi i bryllupet vårt for 1 1/2 år siden, og litt flau kan jeg fortelle at de ikke har blitt rengjort etter det. Så her sitter det fast gammel stearin, og flekker....
 Mitt tips er oppvaskmaskin pulver! Det gjør virkelig jobben!

 Fyll kummen med varmt vann og hell oppi en skje med pulver.
Sett lysestakene(eller det du trenger å vaske) oppi, og begynn å vaske.
(Beklager udelikat bilde, men jeg var allerede godt i gang da kom på at dette kunne deles med dere).

 Jeg brukte svamp når jeg rengjorde disse, men stearinen løsnet nesten av selv når de var i vannet...

 Resultatet er skinnende rene lysestaker!!!
Vi bruker også å gjøre dette når vi har hatt lasagne eller andre ovnsbakte ting som brenner seg fast!
Helt suverent!

Nå skal jeg gjøre det samme med vasene som skal brukes!

Etiketter:

3 Kommentarer:

Klokken 11/03/2011 , Blogger Har en drøm... sa ...

Det er et knalltips ja;)
Oppvaskmaskinpulver tar det meste;)
Jeg bruker det og ofte etter lasagne ol, og på lysestaker og vaser ♥

Ha en fin dag!

Klem Line

 
Klokken 11/03/2011 , Blogger Åse fra mitt lykkehus sa ...

Så flotte lysestakene ble, kjempetips
Tusen takk.

Ha en flott torsdag
Klem Åse

 
Klokken 11/03/2011 , Blogger Jatte sa ...

Så smart tips!
Takk skal du ha :)

Så fine bilder fra sofakroken deres under her også..

Ha en fin kveld,
Klem Jatte♥♥

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start