En helg med julestemning

12/02/2011

En helg med julestemning

 Det er endelig helg, og denne helgen har jeg gledet meg litt ekstra til...
I morgen er det nemlig en årlig tradisjon som skal utføres: Et besøk på julemarkedet på Folkemuset i Oslo. Jeg elsker museer og mest av alt folkemuseet. Den herlige stemningen som er der ute, spesielt nå i juletiden, gir meg en form for ro...
Å kunne gå blant gamle hus, og se hvordan man pyntet til jul i gamle dager, titte på hjemmelagde ting i bodene, og kansje besøke den gamle kiosken og kjøpe sukkertøy!
Om man er OBOS medlem får man også fri inngang i morgen. Meg selv og 4 familiemedlemmer!


Og mens vi er inne på gamle ting og gamle dager passer det å vise frem mine julepyntede Norges glass. Jeg har de fremme resten av året også, men til jul får de rødt bånd på seg. Disse pryder to av mine stuevinduer, og er med på å skape julestemning i stua:-)

*********************

God helg!

Etiketter:

2 Kommentarer:

Klokken 12/02/2011 , Blogger Har en drøm... sa ...

Så koselig med Folkemuseet tur ♥
Deilig med slike tradisjoner som gir god stemning;)

Flott med Norgesglass med lys, det bruker jeg mye og, hele året;)

God fredag!

Klem Line

 
Klokken 12/02/2011 , OpenID 3e44ce58-1d0b-11e1-9036-000bcdcb8a73 sa ...

Hei! Jeg kom akkurat over bloggen din nå, og må bare si at du hen veldig flott og inspirerende blogg:). Jeg lurte på hvilken font du bruker på "photography" på dine bilder? Jeg har ikke blogg, men du kan svare meg (bare om du vil) :), på: apekanin@gmail.com
Ha en hyggelig kveld:)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start