Hortensia!

1/24/2012

Hortensia!

 Velkommen hjem kjære Hortensia:-)
Det er en stund siden jeg har hatt den flotte blomsten i hus, men nå er den endelig her. I går da jeg var en tur på butikken fikk den bli med meg. Jeg har gått å lurt på om jeg skal kjøpe en lenge nå, men fikk endelig bestemt meg.
Vanligvis kjøper jeg Hortensia i hvit eller lyse rosa, men i går fant jeg denne lilla. Den er flott den også!

 Glassene med lys har jeg arvet av mamma. Jeg hentet de hjemme i forbindelse med bryllupet vårt for 1 1/2 år siden og brukte de akuratt slik de står på bordet her. I bryllupet hadde den ene "lykta" hedersplass på sermonibordet:-) Vi giftet oss ute ved sjøen og hadde en humanetisk vielse. Sammen med lykten stod også mammas gamle melkespann med markblomster i!

 Vakker, vakker!!!

 Jeg syntes det er kjekt med fat, og spesielt på kjøkkenbordet. Da er det bare å skyve det bort når vi skal spise og trenger plass. Vi snur det ofte slik at vi får litt levende lys også:-) Jeg syntes det er spesielt kos med levende lys til frokost, så her tennes det lys gjennom hele mørketiden.

Fatet på bordet er kjøpt på loppis i Sverige og er egentlig toppen på et gammelt båtbord.
Jeg har malt det hvitt og slipt det litt i kantene for å få det litt slitt.
Under brettet har jeg satt på møbelknotter.. Genialt!


 Og til slutt må jeg vise frem mammas lille hjelper...

Han utforsker veldig om dagen, og "nei" er et ord han hører av og til(ledninger o.l er morro å dra i). Kansje derfor han så litt spørrende på mamma når han ligger her med støvsugeren;-) Helt greit vennen: Støvsug i vei!



Etiketter: ,

2 Kommentarer:

Klokken 1/24/2012 , Blogger Har en drøm... sa ...

Så flotte bilder!!
Hortensia er en herlig blomst, men jeg gidder ikke invistere i de, klarer jo ikke og holde de likevel, jeg er skikkelig dårlig på det - her passer det best med juletrær og tørre lerkekvister, hihi:)

Flott brett også, kjempekjekt og kunne flytte på det, og dessuten samler det pynten litt, syns det er fint og jeg:)

 
Klokken 1/24/2012 , Blogger EKTE INTERIØR sa ...

Hortensia er en favoritt! Helt nydelig blomst du har kjøpt og så fin i din fine krukke! :)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start