Hvem hadde trodd...

1/16/2012

Hvem hadde trodd...

 ...at mitt teppe heklet av en stor bestemor - rute skulle bli ferdig???
Ikke jeg ihvertfall!
Jeg tror jeg begynte på dette teppet i mars/april i fjor, og grunnen til at det ble en stor rute, var fordi jeg ikke skjønte hvordan jeg skulle sette sammen alle de små rutene.
Jeg har tenkt på det en stund nå, og i går bestemte jeg meg for å ta det frem å få det ferdig!
Mitt første innlegg på teppet ser du her

 Jeg elsker fargene i teppet... Jeg har sagt det før; jeg er en fargeelsker(selv om man ikke skulle tro det når man satte foten inn i huset mitt. Her er det hvitt!), og fargekombinasjoner er utrolig spennende!

 Jeg har prøvd å få til et hel - foto av teppet, men det blir sjeldent pent. Alikevel: Her er det.
Til de som lurer:
Mål: 95 x 90 cm
Garn: Silja strømpegarn(superwash) fra Gjestdal
Teknikk: Hekling
Mønster: Bestemor ruter

 Dette skulle jo egentlig bli et vognteppe til lille G, men når jeg aldri ble ferdig med det, så får det pynte opp litt i huset i stedet.

 I dag skal vi avgårde å møte en høygravid vennine. Babyen kan komme når som helst. Som jeg gleder meg til å treffe den lille som har vokst i magen hennes.
Hun har allerede fått en gave til han fra meg. Innlegg om gaven ser du her
Selvfølgelig ble det noe hjemmelaget:-)

Ha en strålende start på uka.... eller som jeg har lært på kurs:

- Lag deg en fin dag -

Etiketter:

5 Kommentarer:

Klokken 1/16/2012 , Blogger Hanne Margrete sa ...

Dette ble jo bare kjempefint!! Synes det var lurt å hekle en stoor lapp jeg! Og fargene var nydelige:)
Ha en fin dag!
Klemfra Hanne:)

 
Klokken 1/16/2012 , Blogger Anna Berit sa ...

Flot tæppe og meget fin farvesammensætning. :) Det må have været lidt tungt at sidde med, når du har hæklet de sidste omgange. ;) Knus fra Anna Berit

 
Klokken 1/16/2012 , Blogger Har en drøm... sa ...

Nydelig teppe, med herlige farger ♥

 
Klokken 1/16/2012 , Blogger Gøril sa ...

Det ble tungt på slutten ja, og det var nok derfor det ble liggende uferdig i et år også;-) Jeg hadde egentlig tenkt at det skulle bli enda større, men den gang ei:-)

 
Klokken 1/22/2012 , Blogger Huset på Bergheim - Gry sa ...

Hei.
For eit flott teppe. Kjempefin fargekombinasjon.
Eg har mange småruter liggandes som eg har hekla av restegarn.
Men ideen din om å hekle ei KJEMPERUTE var jo genial. Kanskje det er det eg også må gjere, .....
Klem Gry

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start