Interiør fra andre land

1/20/2012

Interiør fra andre land

Før jeg starter på dagens innlegg må jeg bare få takke dere for de koselige kommentarene dere la igjen om oppskriften på sjalet i forrige innlegg! Så morro at så mange vil strikke disse!
Det er morro å inspirere!

Så over til dagens innlegg: Interiør fra andre land.
I våres ryddet jeg ordentlig i sakene mine og mange gjenstander kjøpt i Thailand ble levert på Fretex. Alt fra masker, elefanter i tre til skåler og boller....
men krukken på bildet, den har jeg beholdt!
I 1999 var jeg og ei vennine på rundtur i Thailand og da ble det med en del hjem. Denne krukken fant jeg helt nord i Thailand, i Chang Rai. Det var et bittelite hus eller skjul om du vil, og her holdt det til en mann som lagde krukker o.l av leire. Jeg falt pladask for denne! 
Den har stått på loftet vårt over garasjen, men i går hentet jeg den frem igjen.

 Den er gangske tung og jeg husker godt hvor slitsom den var å frakte rundt resten av ferien og ikke for å snakke om på flyturene... 
Men den kom hjem og det var verdt strevet!

Perlene i tre fulgte med på krukka når jeg kjøpte den, og de gjør sitt til at den blir enda mer spesiell...

Som sagt gikk de fleste østen tingene mine på et hengerlass til Fretex, men denne masken kunne jeg ikke slenge med der. Dette er en kjærlighets gave fra mannen. Den fikk jeg i 2001, helt i starten av forholdet vårt og den har han kjøpt i Mexico. Masken har også ligget på garasjen, men i går opdaget jeg at den har samme farge som både fatet og puta jeg har i stuen. Jeg liker at det henger litt sammen!
Jeg hadde en ledig plass på bildelistene over sofaen, så nå står den her sammen med familiebilder, lysestaker og bokstaver!

Jeg ønsker deg en god fredag!

Etiketter:

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start