Tilbakeblikk på Juni, Juli, August og September 2011

1/07/2012

Tilbakeblikk på Juni, Juli, August og September 2011

 
Da var det på tide å fortsette på tilbakeblikkene og denne gangen blir det et langt innlegg da jeg har slengt sammen 4 måneder!
 I juni var jeg mye ute, så det må ha vært en del fint vær. Jeg plukket markblomster og pyntet uteplassen så godt jeg kunne. Vi hadde fått nye utemøbler, men terassen vi skulle ha var enda ikke startet med.

 Lupiner og hundekjeks var en stor favoritt. Hundekjeksen har vi på tomten vår, mens lupinene er rett ved siden av...
 Jeg pyntet like mye ute som inne....


 Vi kjøpte nye møbler til å ha ved inngangen. Cafè sett i hvitt... Det kommer nok til å bli mye brukt til våren da solen varmer godt på denne siden av huset...

 Jeg begynte å snuse på garn og strikkepinner og strikket et grovstrikket pledd i riller til lille G.

 Av interiørprosjekter så fikk jeg endelig gjort noe med den gamle vindusrammen min. En ramme til å henge bilder i!
Nå brukes den som oppslagstavle på kjøkkenet...

 ........og selvfølgelig nøt vi dager på strada med venner!

 I Juli var jeg så heldig å få sommergave av pappa. Kaffemaskin. Ren lykke!!!! Denne er godt brukt:-)

 Jeg satt opp hyller på kjøkkenet. Disse hyllene ble kjøpt inn 22.juli. Jeg husker jeg kom hjem, la meg til å sove litt, og mannen kom opp i fire tiden å fortalte at det hadde vært en eksplosjon i Oslo. Resten av denne kvelden ble tilbrakt foran tv i sjokk.... Og bedre var det ikke dagen derpå.. Vi var lamslåtte og i sjokk, som resten av Norge.
 Til tross for de tragiske hendelsene 22.juli, måtte dagene gå videre og i august var endelig terassen vår ferdig! Nå gjenstår bare maling. Godt mannen skal ha 10 ukers pappaperm til våren;-)



I August var lille G 3 måneder og han hadde begynt å sove hele natten igjennom. Han fikk nå flytte inn på sitt eget soverom!
Jeg husker at jeg gruet meg til denne natten, men det gikk jo som en drøm!

 .......og når lille G flyttet ut av mors soverom, tok jeg det tilbake:-)
Full vask og ordning gjorde det godt å legge seg denne kvelden!


 Strikkelysten hadde virkelig grodd og i August hadde jeg strikket mitt første klesplagg! Så stolt!

 I slutten av måneden var jeg klar for høsten. Lyng hadde begynt å komme i butikkene og ute blomstret den for fullt!


 I september hadde jeg utfordret meg selv igjen og strikket min første bukse. 
Jeg oppdaget virkelig gleden ved å strikke og brukte mye tid på dette.

 Strikking og hekling, til stor og liten!
 I september ble det mange trilleturer og lunsjer med andre mammaer... Veldig kos!

 Også prøvde jeg meg på en liten makeover på lille - doen vår. Denne ble mislykket og alt dere fikk se var dette:

Etiketter:

1 Kommentarer:

Klokken 1/07/2012 , Blogger Jatte sa ...

Hei på deg ..

Morsomt med tilbakeblikk!
Du har vært og er kjempeflink med håndarbeid altså.. du er jo ett naturtalent ;)

Ha en fiiin Søndag -
Klem Jatte♥

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start