Orden i vinduakarmen

2/24/2012

Orden i vinduakarmen

 Ja orden i vinduakarmen har jeg vel.. Kansje det eneste stedet her i huset hvor det er orden??? ;-)
Men akuratt her skulle jeg faktisk ønske at jeg ikke trengte å ha orden.
Når jeg er ute å går tur i boligområder elsker jeg å titte i vinduer og se hva som vises frem der...
Spesielt syntes jeg det er fint med vinduskarmer med forskjellig innhold. Ulike gjenstander fra vindu til vindu med en blomt og kansje en lampe her og der... Det er spesielt et boligområde her hvor vi bor som bugner av fine vinduskarmer. Dette er et strøk med masse gamle sjarmerende hus.. Jeg elsker å gå her å bare titte!!!! Selvfølgelig litt beskjedent.. Ikke hyggelig for de som bor i husene å se en som går å stirrer på huset deres:-)

 I huset vårt er det maaange vinduer. Bare stuen har 5 stk!!!  2 av de står tett i tett, og her må jeg ha symmetri!!! Jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne klart å ordne litt annerledes, men når jeg prøver å ha ulike ting i vinduene blir det bare rot for meg!!!


 På kjøkkenet har vi 3 vinduer og en dobbel verandadør.... 2 av disse vinduene står også tett i tett, og her er det intet unntak.... Det må være likt:-)

 De doble kjøkkenvinduene og de doble i stuen er på samme side av huset, og kansje er det nettopp derfor de alle fire har like lamper???? 

Nok om mine vinduskarmer!!!
Nå starter helgen!
Ha en super en:-)
Klem fra meg

Etiketter: ,

5 Kommentarer:

Klokken 2/24/2012 , Blogger Nennes sa ...

Så fine bilder, flott norgesglass med lys i....de kan jo brukes til alt!
Har noen selv :)

Ha en flott helg!

 
Klokken 2/24/2012 , Blogger EKTE INTERIØR sa ...

Hei hei! Jeg er helt lik som deg Gøril, MÅ se hva folk har i vinduene, hvordan de har pyntet utenfor inngangspartiet mm. Det er jo så gøy! Og ikke minst inspirerende. Dette var et spennende innlegg for dette har jeg tenkt på; når det gjelder symmetri er jeg helt tvertimot, jeg kan ikke ha for mye symmetri! Noen vil nok si det er litt rotete i mine vinduer hehe. Samtidig så blir jeg gal om det ikke er symmetri på noen ting. Veldig rart dette... Men det er jo fint vi er forskjellige! Kjedelig ellers. Dine vinduer er kjempefine så ingen grunn til å gjøre om!! Håper dere får en finfin helg!

 
Klokken 2/24/2012 , Blogger Gøril sa ...

Jeg hadde faktisk dine vinduer i tankene når jeg skrev om vinduer som er fine uten symmetri og likheter! ;-) God helg til dere:-)

 
Klokken 2/25/2012 , Blogger Tove - a norwegian knitting lady sa ...

Synes du har nyyydelige vinduskarmer! God helg tilbake til deg!

 
Klokken 2/25/2012 , Blogger EKTE INTERIØR sa ...

Er det sant! Så snill du er Gøril! God helg. :))

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start