Blomstereng

3/29/2012

Blomstereng

 ...er navnet på mitt siste hekleprosjekt...
Nok en gang er det et teppe som lages, og målet var at dette skulle bli et teppe til sofaen. Men det kommer til å ta år før jeg er ferdig på grunn av tynt garn..
Det blir nok et babyteppe igjen;-)
Man vet aldri når noen skal ha en liten en:-)

 Fargefullt blir det, og nettopp derfor har det fått navnet blomstereng....
Det blir mange ruter og jeg gruer meg til å feste trådene!!! Jeg har ikke turt å regne ut hvor mange det er enda.....

 Jeg har brukt Silja garn fra Gjestdal. Det finnes i å mange fine farger og ikke minst fargenyanser!!!
Jeg hekler på krok  nr 3.5....

Siden sist har jeg også strikket en monsterbukse til lille G. Har du sett de? Utrolig tøffe. Den skal være en del av et ullsett han skal ha i barnehagen til høsten! 
Buksen er ferdig strikket, men brodering av øyne og tenner gjenstår. Det var ikke lett og jeg har innsett av jeg må få litt hjelp!!!!

Jeg har også strikket denne vesten, men den sitter jeg å tar opp igjen nå. Den ble alt for liten.
Garnbutikken har ikke orginalgarnet som skal brukes, men man kan bruke dobbel eskimo for å få riktig garntykkelse.... Men det ble helt feil for meg... Nå skal jeg prøve på nytt med min egen vri!!
Forhåpentligvis kan jeg vise den frem her etterhvert!

Ha en fin dag!

6 Kommentarer:

Klokken 3/29/2012 , Blogger Fruen sa ...

Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

 
Klokken 3/29/2012 , Blogger Fruen sa ...

Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

 
Klokken 3/29/2012 , Blogger Fruen sa ...

Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

 
Klokken 3/29/2012 , Blogger Fruen sa ...

Jeg prøver på nytt, igjen! Ipaden vil gjerne hjelpe meg rettskrivingen :(
Prøv å Google maskesting, det gjorde jeg, og det ikke så værst på snuppa si monsterbukse:)
Lykke til!
Klemmer fra Fruen i Nord!

 
Klokken 3/30/2012 , Blogger Birgitte sa ...

Det blir et fint og fargerikt teppe!

 
Klokken 4/01/2012 , Blogger Snertne sneller og små nøster sa ...

Knallfint teppe - ei skikkelig blomstereng :-) Jeg har begynt å feste trådene på en og en lapp etterhvert jeg, for jeg vet hvor lite glad jeg er i å feste tråder ;-)

God påske - klem Siv

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start