Nye grytekluter

3/09/2012

Nye grytekluter

Hei!
Et lite innlegg om grytekluter i dag:-)
Etter mange erfaringer er både jeg og mannen min lei av å brenne fingrene når vi skal ta ut ting av ovnen...  Og etter å ha gått lei av å lete etter grytekluter som ser bra ut og som yter sin rolle fant jeg ut at jeg skulle lage mine egne!!!
I går dukket jeg ned i garnkurven og fant noe garn jeg ikke ante hva jeg skulle bruke til. Perfekt til dette prosjektet!
 
 Jeg har heklet gryteklutene med fastmasker, tredobbel tråd(rosa, grå og lilla) på heklenål 6.5.
Rundt kanten har jeg heklet en kant med fastmaskeri dobbelt rosa garn.
Hempen er kjedemasker.

Garn: Mor Aase(Rema 100).Blanding av bomull og ull.
Heklenål: 6.5 og 6
Teknikk: Fastmasker og kjedemasker...

Vi har ikke prøvd gryteklutene enda så jeg er spent på å se om de fungerer. Om jeg har laget de tykke nok!
Men vi satser på det!

Ønsker deg en riktig god fredag!

Klem fra meg

Etiketter: ,

5 Kommentarer:

Klokken 3/09/2012 , Blogger Guri sa ...

De ser i hvert fall tykke og gode ut! Finnes ikke noe verre enn tynne grytekluter, men slik du har laget dem burde det holde godt! Fine farger sammen også! God helg!

 
Klokken 3/09/2012 , Blogger Åshild i bestemors hage sa ...

De ser tykke og flotte ut. Artig effekt med dobbelt garn. Ull leder varme godt derfor bruker jeg bare bomull når jeg hekler grytekluter.

 
Klokken 3/09/2012 , Blogger Gøril sa ...

Takk for tipset om å bare bruke bomull.. Blir spennende å se her da... Siden det er blanding!

 
Klokken 3/09/2012 , Blogger Janne sa ...

Så fine disse var, hva du kan du:))

Ja, må få til en tur, eller to! Må ta igjen det tapte!:)
Klem!

 
Klokken 3/11/2012 , Blogger Karina sa ...

Så fine de var! Nydelige farger!!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start