Ferdig kjekkas og et lite tips!

4/24/2012

Ferdig kjekkas og et lite tips!

God kveld!
Roen har senket seg og til tross for at solen skinner ute sitter jeg godt plantet i sofakroken!
I kveld må jeg vise frem min aller første kjekkas bukse som er ferdig! Kjekkas buksa er en oppskrift fra Pickles og jeg ble så fornøyd at jeg allerede er i gang med en ny:-)

 Buksa passet fint og han har nok å gå på til at den skal passe til høsten også:-) 
Jeg har strikket den i størrelse 2 år, men siden jeg har valgt et annet garn enn det som står i oppskriften blir størrelse forholdet litt annerledes.

 I full fart over gulvet:-)

 Garnet jeg har brukt er Alpha og kommer fra Europris. En blanding mellom alpaca, ull og akryl...
Jeg elsker fargesammensetningen!

 Side om side:-)
Lille G og hunden vår Musty.

 Et tvinnet bånd fungerer som "belte" i livet.

 I oppskriften står det at man skal strikke med dobbelt garn og på denne buksa har jeg gjort det, men på den jeg nå har startet på har jeg valgt å bruke enkel tråd for å se om den kansje blir litt lettere!

Så kommer det et lite tips til dere med små barn i barnehage og på skole.....
 Jeg er førskolelærer og jobber i barnehage og vet godt hvor viktig det er med merking av klær og andre ting som tilhører barnet. Jeg vil ihvertfall ikke at vi skal miste klær og andre ting fordi det ikke er merket!
Nå har jeg gått til innkjøp av merkelapper og merkepenner i flere varianter.
Klistrelapper fra Askeladden, merkepenn fra Polern o Pyret og det siste er disse merkelappene fra Sabo.
Taggit heter de. Ingen stryking, barne et lite klikk, og merkelappene kan brukes opp til flere ganger...
Jeg bestilte et kitt med 100 vevde merkelapper og 100 "knapper", men man kan kjøpe de hver for seg også.
For meg er disse merkelappene gull verdt. Lille G kommer til å ha mange hjemmestrikkede plagg, og her finnes det ingen merkelapp å skrive på. Ikke er det lett å stryke på de heller...
4.juni er det barnehagestart, så alt som kommer inn i huset av klær og sko til lille G blir merket med en gang og jeg skal snart ta meg en tur opp i kleskommoden hans og sette igang merking der også!

Nå skal jeg fortsette på nok en kjekkas bukse og senere er det Frustrerte fruer!

2 Kommentarer:

Klokken 4/25/2012 , Blogger Laila Lykketroll sa ...

Kjempefin bukse, med rene pene farger :)

Kjekt tips de lappene og knappene, skal tipse mine venner om de :)

 
Klokken 4/28/2012 , Blogger EKTE INTERIØR sa ...

Sånne lapper må jeg ha til strikkeplagg, kjempetips!!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start