Kjekkas bukse

4/16/2012

Kjekkas bukse

 Jeg klarer ikke å la være!!!
Selv om jeg har flere andre strikke,- og hekle prosjekter på gang klarer jeg ikke la være å starte på noe nytt når jeg ser farger som inspirerer meg.
Bakgunnen for at jeg startet på noe nytt nå var en barselgave en kollega hadde strikket. Hun hadde strikket det herligste babyteppe i ruter. Garnet hun hadde brukt heter Alpha og kjøpes på Europris! Jeg har tittet på dette før, mykt og deilig, men få farger. Jeg har ikke klart å tenke ut gode fargekombinasjoner, men når jeg så teppet hennes visste jeg at blått, grått og naturhvitt kom til å bli lekre sammen. Fargene er litt melerte, noe som gir et mykt utrykk.

 (Bildet er lånt fra Pickles.no)
Denne buksa har jeg sett på lenge og spesielt i fargene som den er vist i på bilde. Det var rett før jeg skulle til å bestille garn fra Pickles(det har jeg ikke gjort før) da jeg plutselig oppdaget at de ikke hadde den ene fargen mer. Da kom jeg på Alpha garnet fra Europris.

 Jeg er ikke god på regne ut og se forskjellene på ulike garntyper, men jeg satser på at dette skal funke ganske greit i forhold til str!
Jeg strikker dennne buksen i  str 2 år og håper den passer til høsten og ikke er altfor altfor stor!

Etter en 12 timers dag på jobb skal jeg nå strikke litt før jeg hopper i seng!
Ha en fin kveld!

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start