Rustikk strikk

4/02/2012

Rustikk strikk

 Da var vesten min ferdig og jeg har valgt å kalle den rustikk hjemmestrikk på grunn av resultatet. Ujevn rillestrikk her og der...
Utgangspunktet for vesten er denne fra DROPS
Jeg strikket i utgangspunktet akuratt denne vesten, men i mangel på orginal garnet som skulle brukes måttte jeg bruke en annen løsning. Det endte med en altfor liten vest og alt måtte rekkes opp igjen.
Vesten var ferdig og det eneste som manglet var å feste trådene!!!
Utrolig irriterende å da finne ut at den ikke passer!

 Men etter at alt var rekket opp fant jeg ut en annen løsning. Jeg strikket med samme pinnestr, men istedet for dobbelt garn brukte jeg enkelt og jeg strikket i den største str veldig løst!
Tilslutt heklet jeg på picot kant foran og i halsen og fastmasker rundt ermene(da fikk jeg de litt mindre). På heklingen har jeg brukt dobbelt garn!
Vesten ble ganske morsom og jeg skal love at det blir en til!!! Kansje til og med to:-)
Men da skal jeg strikke mye fastere!!!!

Garn: Eskimo
Pinner: Rundpinne nr 12, 60 cm
Heklenål nurmmer 9
Vesten er veldig fin til tunikaer og bluser og jeg var storfornøyd da jeg hadde den på for første gang på lørdag!

Ha en fin dag!

Etiketter:

1 Kommentarer:

Klokken 4/02/2012 , Blogger EKTE INTERIØR sa ...

Kjempefin! Du er utrolig flink med strikking altså!! Jeg ringer deg i morgen ang. bilsetet. :)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start