Min egen vri

5/27/2012

Min egen vri

 ......på Nøstebarn vesten. I oppskriftsboken "Strikk til Nøstebarn" heter den riktig nok undertrøje, men jeg syntes den er helt super som vest!
Jeg har strikket denne to ganger tidligere, men da etter det opprinnelige mønsteret. De to andre vestene kan du se her og her
 Vesten har egentlig rillestrikk i sidene og ribbestrikk på midten.
Her har jeg valgt perlestrikk i sidene og vanlig glattstrikk på midten.
Hver vest jeg har strikket har blitt strikket med forskjellig garn. Denne gangen har jeg brukt babyull fra Gjestdal..
I tillegg til å endre oppskriften har jeg lagt til 4 masker.. Det hadde jeg ikke trengt for den ble akuratt litt for stor. 

 Treknapper er en stor favoritt hos meg.... Jeg ender  som oftest opp med det på prosjektene mine!

 Under fotoseansen kom det en liten barnehånd bort..... Da så jeg muligheten til å prøve vesten på:-)

 Se så fin jeg ble!


 Dagene denne pinsehelgen har jo vært helt herlige!!!
Vi har nytt strandlivet hver dag!
På vei til stranda i går var vi så uheldige å kræsje bilen. En unnamanøver for ikke å treffe bilen som kjørte midt i veien på en trang strekke... Vi måtte derfor laangt ut i siden og traff en spiss stein. Dette førte til at begge dekkene på bilen ble ødelagt. De var rett og slett flærret av. Bilen stod på felgen. 
Heldigvis gikk det bra med oss, og noen venner som kom litt etter oss tok med meg og lille G på stranda mens far tok seg av bilen.

Lille G koser seg på stranda og er en sann badeløve!!!!!
Han får ikke nok av vann:-)
Nå håper jeg på like fint vær i morgen også så den siste fridagen kan nytes ute!!!

Ha en fin kveld!

1 Kommentarer:

Klokken 5/31/2012 , Blogger Siri sa ...

Den ble fin! Jeg har strikket flere av denne og det ender som regel opp med å bli brukt som vest. Jeg skal sannelig prøve din vri neste gang :)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start