Striper er gøy, men............

5/22/2012

Striper er gøy, men............

 ..........alle trådene som følger med er ikke alltid like morsomme!
Nå har jeg strikket striper noen ganger og har fått noen tips underveis.

 Det første tipset jeg fikk var å ta med garnnøste videre når jeg byttet farge. Altså ikke klippe av tråden, men ta den med videre slik at den kan tas i bruk igjen når jeg skal strikke en stripe i den fargen. Da slipper jeg masse festing av tråder!

 Når jeg nå begynte på min andre Nøstebarndress og skulle strikke hver stripe med dobbel tråd måtte  jeg finne på noe lurt for at ikke alle trådene skulle gå i surr.
Det var da jeg kom på plastposer. Da blander ikke trådene seg. Det har fungert helt ypperlig!

 De to fargene jeg ikke bruker ligger stort sett stille på et sted, mens jeg drar ut garnet etterhvert som jeg trenger det av den fargen jeg holder på med!

Et ben er strikket ferdig, og det neste skal begynnes på. Innimellom har jeg som alltid masse andre småprosjekter på gang, og  enda fler jeg har lyst til å begynne på:-)

Ha en nydelig sommerkveld!

1 Kommentarer:

Klokken 5/22/2012 , Blogger Kaoskontroll sa ...

Du har virkelig blitt en reser på strikkepinnene!! Har tittet innom bloggen din i ny og ne, og du har jommen meg strikka mye fint nå!! :) koselig blogg du har!!! Titt gjerne innom min nystartete blogg om du har tid :)

Hilsen fra meg

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start