Lite interiør, men........

6/22/2012

Lite interiør, men........

 .........................mye strikk...
Ja det er sånn det er her i huset om dagen. Lite fokus på interiør, og mye fokus på strikk.
Jeg orker rett og slett ikke holde på rundt omkring i huset. Det er mye deiligere å sette seg ned i sofaen med pinnene mellom hendene!

Endelig er jeg ferdig med nøstebarndress nr 2. Denne har jeg holdt på med i en evighet(føles det som). 
Men jeg har lurt inn et par småprosjekter innimellom:-)

 Oppskriften på dressen er fra boken "Strikk til Nøstebarn", og jeg syntes den er utrolig fin. Og ikke minst veldig variabel. Man kan lage hvilket mønster man vil egentlig.... Den første dressen jeg strikket ble veldig fargefull.
Denne gangen har jeg valgt litt mer "rolige" farger.

 Jeg hadde egentlig bestemt meg for å bruke noe annet enn treknapper denne gangen, men jeg syntes ofte det blir finest med tre... 

 Jeg har strikket denne i Babyull fra Gjestdal, brukt dobbel tråd på pinne 4,5.

 Kostnadsmessig kom vel denne dressen på rett under 200 kroner....
Det er ikke dårlig!!!

Nå skal den få seg en tur i vaskemaskina før den skal legges klar til høsten!

Jeg har foressten bestilt mine egne merkelapper nå... 
Gøril`s Kreativiteter! Når de kommer i posten, skal denne merkes!

I dag har jeg fri, og har hele huset for meg selv! Juhu!!!
Lille G er i bhg, og før jeg skal hente han senere i dag, skal jeg vaske og rydde litt her hjemme, sove litt;-), og finne frem antrekk for kvelden. Da skal vi ha sommerfest på jobben, og reker og hvitvin skal fortæres:-) Gleder meg!
Ha en strålende dag!

Etiketter:

4 Kommentarer:

Klokken 6/22/2012 , Blogger AlottesVerden sa ...

Herlig dress...kommer nok godt med utover høsten..

Nyyyt fridagen, og kose deg masse på fest:)

Ann-Charlotte

 
Klokken 6/22/2012 , Blogger tantemaraj sa ...

Skjønn farge kombinasjon på den gode dressen! Vi hadde den også i babyull, supert å kunne ta den en runde i vaskemaskinen ved behov! God helg og god fest:)

 
Klokken 6/22/2012 , Blogger Ingunn sa ...

Nydelig dress i "guttefarger"! Treknappene gjorde seg virkelig på denne. Kjekt å ha ny dress klar til vinteren.

Ha en strålende fredagskveld!

Hilsen Ingunn

 
Klokken 10/11/2012 , Blogger Mette sa ...

For en nydelig dress :) Du er jammen flink !!
Kva tar du for en slik dress til ei jente? Så da med litt andre farger?:)
Klem Mette

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start