Stjernetøfler

6/25/2012

Stjernetøfler

 Hei og hopp!
I dag har jeg vært hjemme med lille G som sliter med litt diare... Uff lille stakkarn! Formen hans er det ikke noe å si på, full av energi, men rompestompen er rød og sår, og det stopper liksom aldri!

Men i den anledning har jeg fått gjort ferdig noen tøfler jeg har laget...
"Stjernetøfler"

 Tøflene er strikket i 100% ubehandlet ull, og tovet i vaskemaskinen etterpå.
Jeg har brukt Vestlandsgarn fra Gjestdal, som akuratt nå er på tilbud hos Bogerud.

 Jeg strikket to vrangborder som jeg sydde fast i tøffelen, slik at den får enda bedre feste rundt foten.
Vrangborden er strikket i 100% Alpaca fra DROPS. Deilig mykt og varmt!

 Under tøffelen er det antiskli. Flytende formgummi fra Panduro!
Genialt, men ufyselig farge på den! Skal titte litt rundt etter alternativer....


 Stjernene er klippet ut i mørkt jeansstoff. Dette er strykelapper som man egentlig bruker på jeans når det er hull. Enn så lenge har jeg bare strøket de på, men jeg skal sy i tilllegg!

Dette paret er litt for store for lille G enda, men jeg holder på med et par til som passer bedre!
Dette blir nok et av salgsobjektene når jeg åpner nettbutikk etterhvert:-)

Ha en fin ettermiddag!
Her venter noe illeluktende på å skiftes;-)

4 Kommentarer:

Klokken 6/25/2012 , Blogger Beate sa ...

Disse var virkelig flotte!
Stjerna og den strikka vrangborden gjorde virkelig det lille ekstra!!

 
Klokken 6/25/2012 , Blogger Janne sa ...

Så fine! Er nesten like som de jeg har, el S.har da...;) er super fornøyd med de, og strikken gjør seg godt, sitter godt og fint på foten! Disse her blir nok en salgsvare som kommer til å gå bra, tenker jeg! Lykke til! :)

 
Klokken 6/25/2012 , Blogger Lillekatt sa ...

Så fine tøfler!!

 
Klokken 6/25/2012 , Blogger AlottesVerden sa ...

Disse så virkelig varme og gode ut...elsker slike tovede tøfler :)

Ha en fin uke
Ann-Charlotte

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start