En liten skatt....

7/19/2012

En liten skatt....

 ....fikk bli med hjem fra ferie:-)
Etter litt over en uke på hytta i Grebbestad er vi hjemme igjen og klare for de siste få feriedagene. Etter å ha vært borte i nesten 3 uker er det utrolig godt å være hjemme i huset sitt igjen!
Et besøk i en antikk butikk i Grebbestad, resulterte i en fin gammel emaljert boks.
Jeg elsker denne kremhvite emaljerte stilen... med grønne slitte kanter.

 Planen var å ha smør i den. Jeg ble så inspirert da vi var i Vik i Sogn og bodde på en gård der de hadde smør i små krukker.. Men så innså jeg at det kansje ikke ble like praktisk her, da vi oppbevarer smøret i kjøleskapet. Da blir hele boksen gjemt bort...

 Herlig slitte kanter i grønt...

 Boksen står nå i en av mine vegghyller på kjøkkenet sammen med ny produserte emaljerte kopper fra IB Lauritsen...

 Siden jeg alltid er på jakt etter god oppbevaring, falt valget på knapper. Boksen inneholder nå knappene mine. Lett tilgjenglig når jeg trenger det til mine strikkeprosjekter:-)

 Jeg har flere ting som jeg har samlet på i den samme serien... Gamle boller og et fat. Bollene brukes til uteblomster, mens fatet ikke har vært så mye i bruk. Alt er funnet på diverse bruktbutikker og fretex.


 Nå som ferien snart er over skal vi bruke de siste dagene til blant annet å få skrudd sammen en Hemnes kommode fra Ikea. Det er en stund siden vi kjøpte den, men ting tar tid.....
Kommoden skal stå oppe i tv- stua, og her er det oppbevaring som er i fokus!
8 nye skuffer til rådighet er ren lykke!!!!

 Vi håper selvfølgelig på noen flere sol dager, slik at vi kan ta en tur på stranda. Utrolig nok har vi kun hatt 2 dager med regn på hele 3 uker!!!!! Veldig deilig!

Nå skal jeg fortsette med utpakking, før jeg kan sette meg godt tilbake i sofaen i kveld!
Vi blogges snart igjen, for selvfølgelig har jeg ferdigstilt flere strikkeprosjekter i ferien:-)

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start