Vestlandet

7/07/2012

Vestlandet

 Da har vi kommet hjem etter en herlig uke på Vestlandet. Nærmere bestemt Vik i Sogn.
Vi reiste oppover mandag denne uken, og brukte 9 timer inkludert stopp på kjøreturen. Litt trøblete kjøretur da det begynte å ryke av det ene hjulet vårt, og fjerde gir gav fra seg en litt skramlete lyd:-/ Men vi satset og bestemte oss for å kjøre videre! Alt gikk veldig bra og vi kom oss frem!
Vi var heldige å ha fint vær på turen, noe som er med å gjøre den norske naturen enda flottere... Fjelloverganger, bare vidder, fosser, blomsterenger, kuer, sau, snø på fjelltoppene... Ja hva ser man ikke på turen over???

 Vi var så heldige å få bo på en gård, og her har vi virkelig kost oss! Lille G(og mamma`n) har kjørt traktor for første gang, vi har besøkt oksene i fjøset opp til flere ganger, løpt etter kattepusene, badet og lekt med andre barn! 


 Hove Steinkyrkje
Jeg og lille G var på vei inn i kirken for å titte, men det kostet penger, så da lurte vi til oss en titt gjennom døra:-) En gammel kirke med utrolig mange flotte detaljer!

 Det ble også tid til badestranda!
Jeg har aldri vært på stranda i slike omgivelser før... Snø på fjellene, store fosser som renner rundt oss...
Det var litt for kaldt til å bade, da vannet i fjorden er smeltevann fra snøen!
Men det kalde vannet stoppet ikke lille G. Han gikk rett uti og begynte å plaske! Den gutten ELSKER å bade!!!

 Lille G er utrolig glad i dyr, både katter og hunder. Han er ikke redd og skal helst bort til alle hunder og katter han ser. Mamma`n stopper han litt der, men denne katte var heldigvis vant til barn, så lille G kunne kose så mye han ville!

 Fjelltur ble det også tid til. Lille G satt i bæremeis for første gang, noe han likte utrolig godt. Så dette må gjøres igjen snart!
Etter en times gåtur innover i fjellet, rastet vi på en gammel støl. Her tente vi bål, grillet pølser og koste oss i noen timer, før vi tok turen tilbake igjen!

Fredag morgen pakket vi bagen vår, takket for oss, og kjørte over Vikafjellet med Bergen som neste stoppepunkt!
Her hadde vi booket hotell for et døgn!
Vel fremme i Bergen tok vi turen opp til Fløien....
...
......og for et vær vi hadde. Bergen viste seg virkelig fra sin beste side!
Etter noen timer på fløien, bryggen, fisketorget og i butikker, tok varmen knekken på oss og vi måtte tilbake til hotellrommet. 

Lørdag våknet vi opp til regnvær og bestemte oss for å kjøre hjemover. Planen var egentlig å være noen timer i Bergen før vi kjørte mot Gol og overnattet der til i morgen..... Men regnværet gjorde at vi istedet tok en 10 timers biltur og endte opp hjemme. Det er ganske godt det også!


 Før vi reiste strikket jeg en lue til lille G. Den matcher Nøstebarndressen jeg strikket til han tidligere! Planen min var egentlig å ha vrangbordkanten dobbel, og strikke på øreklaffer. Dette gjorde jeg også, men det ble ikke som jeg hadde tenkt, så da ble resultatet denne. En baggy babylue:-)

 Verdens herligste lille detalj, og utsagnet er så sant. Du er virkelig vår lille skatt!!!!
Knappen skal egentlig sitte litt på siden, men har havnet på midten... Det må jeg ordne opp i:-)

Siden mannen kjørte begge veier på turen vår, kunne jeg bruke tiden til mer fornuftige ting: Strikking:-)
Jeg har kommet langt på Oslo Anorakken jeg strikker, men jeg har også fått laget meg et pannebånd.

 Oppskriften har jeg funnet her

 Perlestrikket i Merino extra fine fra DROPS(dobbel tråd), og heklet viftekant!
Jeg ble kjempefornøyd med resultatet og gleder meg til å ta det i bruk til høsten!


Hjemme i postkassen lå også mine egne merkelapper: Gøril`s Kreativiteter! Jippi!!! Nå skal strikkeplaggene mine merkes:-)

God natt:-)

2 Kommentarer:

Klokken 7/07/2012 , Blogger Jatte sa ...

Ååå så fin natur!! ser ut som ett veldig herlig sted!

Så fiiin lue og pannebånd du har strikket, du slutter aldri og imponere meg på strikkefronten ;)

Nyt Søndagen!
Klemmer fra Jatte♥

 
Klokken 7/08/2012 , Blogger EKTE INTERIØR sa ...

For en herlig tur! Har også veldig lyst til å se Bergen en gang. Fine ting du strikker!! Vi snakkes. :)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start