I all enkelhet

9/25/2012

I all enkelhet

 Im in love!!!!
Før helgen fikk jeg en bokpakke i posten, og den inneholdt Marte Helgetun sin "I all enkelhet".
Så utrolig mye flotte oppskrifter det er i denne boken. Jeg elsker Marte sin stil, så denne var et sikkert kjøp for meg!
Og jeg har allerede strikket en av oppskriftene:-)

 Boken inneholder oppskrifter til barn i barnehagealderen, og bugner av fine luer, gensere, kjoler, cardigans, ullbukser med mer....

 Jeg har strikket denne luen etter oppskriften i boka og er superfornøyd!
Det er første gang jeg har strikket flette og det gikk veldig lett. Og så effektfullt!
I boka er alle garntypene fra Du store alpaca, men jeg hadde to nøster med grønn Babysilk fra Drops, og brukte dette i stedet. Det funket bra. Brukte litt over halvparten av de to nøstene(strikket med dobbel tråd).

 Luen har øreklaffer*perfekt* og snorer! Da sitter  den ihvertfall på hodet til lille G. 
Jeg rakk ikke å prøve den på før han la seg, men jeg tror den blir råfin på!

Jeg prøve den på meg selv, og har konkludert med at jeg må strikke en til meg selv også:-)

Jeg kan på det varmeste anbefale denne boken!

Ha en herlig kveld!

3 Kommentarer:

Klokken 9/25/2012 , Blogger Janne sa ...

Jeg får så lyst til å lære å strikke når jeg ser slikt! Du er så flink altså!:))

Fineste lua og, du må ha en selv, helt enig!:)

Klem:)

 
Klokken 9/25/2012 , Blogger Stinemorღ sa ...

Den boka er rett og slett fantastisk! Jeg kjøpte min med egen hun la den ut og angrer absolutt ikke! Men jeg har ikke hatt tid til å strikke noe ennå, og ikke vet jeg hvor jeg skal begynne, hahaha.. Er så mye lekkert :)

Lua var kjempe fin! Perfekt til lillegutt :)

 
Klokken 9/25/2012 , Blogger EKTE INTERIØR sa ...

Superfin!! Tror den blir kul til voksen også. :)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start