Lynglilla vest

9/21/2012

Lynglilla vest

 Hei!
I dag er det fredag og mange tar en velfortjent helg etter en uke på jobb. Jeg har vært hjemme hele uka, satt ut av forskjølelse og ørebetennelse. Penicillin, nesespray, øredråper, og paracet har vært mine venner denne uka! Men nå håper jeg det gir seg i løpet av helga, og at jeg er klar for jobb igjen til uka.
Mange timer i seng og sofa har resultert i litt strikking, og det siste er denne nøstebarnvesten i lynglilla...
 
 For en stund siden hadde jeg kjøpt 2 nøster med Viking Alpaca silk som jeg hadde tenkt å bruke til en lue til meg selv. Men når jeg fikk en forespørsel av en vennine om jeg kunne strikke en nøstebarn vest til hennes lille jente i lynglilla måtte jeg bare bruke disse nøstene. Utrolig mykt og deilig garn, så jeg må nok kjøpe inn 2 nøster til så jeg får meg en lue i dette herlige garnet:-)

 Mottaker ønsket seg grå knapper, og i min lille knappesamling finnes det ikke 3 like grå knapper. Utrolig nok! Så da må jeg ut å finne knapper!

 I knappesamlingen er det både nyinnkjøpte knapper, men også gamle og knapper jeg har tatt vare på fra klesplagg jeg har. Ofte følger det med en ekstra knapp på cardiganer og jakker og disse tar jeg alltid vare på!

 Akuratt nå holder jeg på med enda en nøstebarn vest, men denne gangen i en større størrelse enn det vesten finnes i. Vesten strikkes til en gutt på snart 2,5 år. Oppskriften går opp til 24 mnd, så jeg justerer og prøver meg litt frem på størrelse!

Dorthe genseren min ble nok en gang satt på vent, men snart.... snart skal jeg fullføre den:-)
Jeg har mange flere nøstebarnvester planlagt. En i gave, og 3 stykker til lille G. Han må jo ha i forskjellige farger! Nå er det en blå, en brun og en grønn som står for tur.
Så håper jeg bare han vil ha de på seg. Jeg tok nemlig på den ene jeg har strikket i forskjellige blåfarger i dag, og han prøvde tydelig å ta den av et par ganger;-)

Håper du får en fin helg. 

3 Kommentarer:

Klokken 9/21/2012 , Blogger LisaM sa ...

Lyng er en utrolig fin farge, og denne vesten er så søt! Ja, så søt at jeg lurer nesten på om tantesnupp på 15 mnd burde få en sånn i høst...;)

Takk for at du inspirerer meg og riktig god bedring!☺

 
Klokken 9/23/2012 , Blogger Ruths datter sa ...

Lekker vest. Ser god og varm ut. Glad den som får denne.
Klem

 
Klokken 9/24/2012 , Blogger Janne sa ...

åh, så fin Gøril! Flinke, flinke du, gleeeeder meg til at snuppa får den på seg:))

...skal såvisst reklamere litt for deg på bloggen også, denne skal vises frem!:)

Håper du er bedre, god klem!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start