Ny lue! Oppdatering...

9/18/2012

Ny lue! Oppdatering...

 Hei og hopp! 
Da var lua også ferdig. En lyseblå blomsterlue til min kusine!
Hun ønsket seg en sånn etter at hun så bilde av meg med den grå lua, noen innlegg lengere ned her.
Endelig kunne jeg pynte med en blomst og en viftekant:-)

 Luen er strikket i Merino Extra fine fra Drops. Dette må være det beste lue garnet da det ikke er i nærheten av å kunne klø! Så bløtt og mykt!

Nå skal jeg legge meg et par timer før jeg skal en tur til legen for å undersøke øret mitt! Håper det kan spyles opp slik at ikke alle lyder høres ut som skniver som slipes mot hverandre!

Oppdatering:
Etter en del forespørsler oppdaterer jeg innlegget med antall masker og pinnestørrelse.
Oppskriften fant jeg her
Jeg la opp 108 masker på pinne nr 4 med merino extra fine fra Drops!


Ha en fin dag!

10 Kommentarer:

Klokken 9/18/2012 , Blogger Ingunn sa ...

Har snublet innom bloggen din, og for en flott blogg! Jeg falt helt pladask for den oslo anorakken som du hadde strikket. Hvis du fremdeles strikker på bestilling....hva vil en slik jakke koste? Har tvillinggutter i alder 2,5 år, så måtte i tilfelle hatt 2 stk.. Min mailadresse er : ingunn@lindefjeld.no

 
Klokken 9/18/2012 , Blogger Elins Strikkeri sa ...

Så fin lue og mykje anna fint her hos deg!!

 
Klokken 9/18/2012 , Blogger Ann-cathrin Andreassen sa ...

Nydelig lue og hærlig farge :)Veldig søt med den kanten som er heklet på nede.

 
Klokken 9/18/2012 , Blogger liljasandra sa ...

Å så flink du er til å strikke!! Skulle ønske jeg var like flink...du lager jo de nydeligste ting. Selv koser jeg meg med heklenålen mest. Den luen var kjempefin, og vestene også.

Ønsker deg alt godt for dagen

klem :)

 
Klokken 9/18/2012 , Blogger Stinemorღ sa ...

Nydelige lue - fargen er jo bare så lekker!
Dette garnet syns jeg også er perfekt til luer - helt topp :)

 
Klokken 9/19/2012 , Blogger Janniche sa ...

Hei! Har kikket gjennom bloggen din og må si du har laget veldig mye fint :)
Lurer på om du husker sånn ca hvor mange garnnøster som gikk med til nøstebarndressen som du strikket i babyull fra gjestal?
Og så lurer jeg på hvor mange masker man må legge opp for å strikke denne lua i damestørrelse?
Dette har du kanskje fått med deg til nå men tipser deg likevel, la merke til at når du strikket med 2 tråder så startet du på 2 nøster...det er litt mindre å holde styr på hvis du trekker tråden fra midten av nøstet og strikker sammen med den ytre! :)
Veldig fin blogg du har - kikker innom igjen siden!
Janniche

 
Klokken 9/20/2012 , Blogger Charlotte Toft sa ...

Hei!
Hvilken pinnestr brukte du? og hvor mange la du opp? :-)
Kjempefin lue, perfekt til julegaver...

 
Klokken 9/20/2012 , Blogger NYLI sa ...

Lekker lue! Jeg vil også vite maskeantall og pinnestr. Garnet har jeg allerede kjøpt!

 
Klokken 9/20/2012 , Blogger NYLI sa ...

Lekker lue! Jeg vil også vite maskeantall og pinnestr. Garnet har jeg allerede kjøpt!

 
Klokken 10/07/2012 , Blogger Annette Knutsen sa ...

Takket være deg og bloggen din så er min datter en lue rikere. Det ble en brun lue med blomst. Ser nå at hun snart får en lyseblå lue med heklekant også. Utrolig fin!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start