10/05/2012

 Jupp! Den er ferdig og har allerede vært i bruk. 
Veldig fornøyd ble jeg med stjernevesten og det ble også mottakeren, min lille sjarmør Gabriel:-)
De andre vestene jeg har strikket får ikke være på så veldig lenge av gangen. han står å drar i de og prøver å ta de over hodet. Tydlige protester! Men denne reagerte han ikke på. Hipp hurra!!!!

 Stjernevesten er strikket i Merino Extra fine på pinne nr 5.5 i fargen muldvarp.
Jeg valgte mørkebrune treknapper og syntes disse ble tøffe mot fargen på vesten.
Stjernen er klippet ut i jeansstoff, strøket på også en runde rundt med symaskinen!

Ikke bare er stjernevesten ferdig, men to luer er også ferdig strikket. Også disse to er strikket i Merino Extra fine. Den grå lua er allerede brukt!
Den grå er størrelse 2 år, og her brukte jeg rett over et nøste med garn. Jeg valgte å hekle fastmasker rundt hele kanten på lua, og hekle inn snorer her.
 Den blå luen er en gave til en gutt på 8 måneder. Denne er strikket i størrelse 1 år. Her har jeg ikke heklet kant rundt, og et garnnøste holdt akuratt!!!!!
I morgen kommer den lille gutten og mamman hans på besøk, så da får vi se om lua passer!


Småstrikk er herlig for det går så fort!!!!
En lue går unna på et par kvelder, mens vesten tar litt lengere tid...


 Nå når alt dette er ferdig, kaster jeg meg over min genser igjen. Den populære Skappel genseren. Men jeg har valgt å gjøre om min til en jakke. Følger ingen oppskrift akuratt nå, så dette blir spennende!!!!

Ønsker deg en riktig god helg!
Her blir det sosial tid med venner og familie og jeg håper å få til en liten skogstur med lille G. Det skal bli strålende vær og skogen er min nærmeste nabo, så dette bør vi få til:-)

9 Kommentarer:

Klokken 10/05/2012 , Blogger Stinemorღ sa ...

Vesten ble skikkelig tøff! Så stilig med den stjerna :)
Nydelige luer - jeg har sett litt på de og tror jeg må lage en slik snart. Det er deilig med litt småstrikk innimellom de store prosjektene.

God helg til deg og dine :)
klem

 
Klokken 10/05/2012 , Blogger LisaM sa ...

Så fine ting du har strikket! Merino Extra Fine er jo bare nyyydelig!!☺
Men hvor finner man oppskriften på luene?

Også må jeg bare si at den stjerna på vesten gjorde seg virkelig!☺

 
Klokken 10/05/2012 , Blogger SOL sa ...

Vesten var veldig fin.
Hvor finner man oppskriften på Vesten?

 
Klokken 10/05/2012 , Blogger mariten sa ...

Hei!
Nydelige luer! Er de fra Marthe Haugetun? Stjernevesten falt jeg pladask for. Hvor kan jeg få tak i mønsteret? Jeg er så utrolig heldig som har funnet denne kjempefine og inspirerende bloggen, jeg følger deg på Bloglovin.

 
Klokken 10/06/2012 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Takk:-) Jeg har tatt utgangspunkt i nøstebarnvesten, eller nøstebarn ullundertrøye og bare strikket glattstrikk istedet for ribb.... Så oppskriften finnes i boken "Strikk til Nøstebarn"....

 
Klokken 10/06/2012 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Takk... Luene er Marte Helgetun ja! Elsker de!!! Vesten er egentlig nøstebarn sin ullundertrøye, men jeg har gjort den om litt: Strikket ribb i sidene i stedet for riller, og glattstrikk på midten i stedet for ribb! Orginal oppskriften finnes i "Strikk til nøstebarn"

 
Klokken 10/06/2012 , Blogger Precious Home sa ...

Så fine "strikketing"! Deilig på høsten:)

Ha en fin kveld!

 
Klokken 10/09/2012 , Blogger Veronika Døli sa ...

WOW!!! Nyydelig vest.. Om jeg bare hadde kunnet strikke så skulle jeg jaggu strikket endel av disse til prisen!:) Du er virkelig flink :D

 
Klokken 10/11/2012 , Blogger hege sa ...

så flink du er:) likte veldig godt skappel genseren. tar du på deg strikkeoppdrag? skulle gjerne hatt en skappel genser til min datter på 11 år. mvh hege venger

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start