Lue med flette

10/19/2012

Lue med flette

 Kvelden er snart slutt og jeg er nettopp ferdig med denne luen til meg selv!
Endelig ble det lue på meg også:-) Det er Marthe Helgetun sin oppskrift på Lue med øreklaffer som jeg har strikket to av til lille G allerde, som er utgangspunktet. Jeg har strikket den litt større slik at den skulle passe meg, brukt tykkere garn og pinner.
I tillegg har jeg heklet to rader med fastmasker nederst på luen så den skulle sitte enda bedre på hodet.

 Jeg er positivt overasket over garnet. Jeg har brukt dette garnet, Nepal fra Drops(65% ull, 35% alpaca) en del før, men da til vest og Oslo Anorakken. Det var utrolig mykt å ha tett inntil huden. Ikke noe kløing, og det er supert!

 Mannen likte også lua og lurte på om jeg ville strikke en til han også. "Da må du gå å kjøpe garn til meg" svarte jeg;-) Det var greit. "Hvordan garn er det?" Jeg sa jeg skulle ordne det, og at det ble billig for han da det er salg på dette garnet akuratt nå. 17 kroner for et nøste og jeg brukte 1 1/2 nøste på denne luen! 25 kroner for en lue falt i smak:-)

 Neste prosjekt er ny "skappel" jakke i mørk og lys grå,  og flette pannebånd i sennepsgul farge!

Ha en fin helg!

5 Kommentarer:

Klokken 10/19/2012 , Blogger Janne sa ...

Flinka!

...og vesten din under her er så fin! Kanksje jeg skal prøve meg?? Synes oppskriften så enkel ut... kanskje;)) Råtøff med tekst på, Gøril!

Klem:)

 
Klokken 10/19/2012 , Blogger LisaM sa ...

Den luen er sååå fin!!! En sånn SKAL jeg strikke til tantesnuppa til jul.
Men akkurat nå har jeg noe annet på pinnene, og det er din skyld...;)
Takk for at du inspirerer meg♥

Ønsker deg en god helg!

 
Klokken 10/20/2012 , Blogger liljasandra sa ...

Å, du er så utrolig flink, alt du lager er helt nydelig:))

Klem

 
Klokken 10/20/2012 , Blogger Annette Knutsen sa ...

For en fin blog du har og så mye flott du strikker! Artig å ta turen innom her!

 
Klokken 11/18/2012 , Blogger Pauline sa ...

Kjempeflott lue!!
Jeg har også noe nepal-garn liggende, hmmm... ;-)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start