"Erteposer" og lunsjtips!

10/14/2012

"Erteposer" og lunsjtips!

 Søndag kveld og jeg er igjen plassert i sofaen. For første gang i løpet av denne dagen!
Jeg ser at stort sett alle mine inlegg starter med god kveld og at jeg sitter i sofaen. Det har den enkle forklaring at det er på kvelden jeg først sitter, og da er det litt tid til blogging:-) Noen som kjenner seg igjen? ;-)

Jeg har handlet litt: Herlige erteposer som jeg har bestilt av Janne. Damen bak bloggen "Jannepannes"
Hun syr nydelige posebukser, klemmepunger med mer. Jeg anbefaler virkelig å ta turen innom bloggen hennes! For en tid tilbake kom jeg på at jeg kunne tenkt meg erteposer her hjemme. De er supre å leke med: kaste til hverandre, kaste oppi noe(jeg skal bruke en hvit liten kurv som de skal ligge i), balansere på hodet med mer.... Så kom jeg på at dette måtte være en super ide for Janne. Erteposer i ulike mønstre og farger! Hun falt for ideen og jeg var første kunde på disse:-)
Janne har skrevet litt om posene her. I stedet for å fylle de med erter har hun puttet i byggryn. De kan varmes i microen å brukes på mange forskjellige måter!

 For 6 stykker betalte jeg 150,- kroner!!!
Herlige farger og mønster i salig blanding!

 Janne bestilte et par nøstebarnvester av meg, så jeg strikket og strikket og håpet hun skulle bli fornøyd! 
En stripete til den mellomste gutten og en lynglilla til minste jenta! Begge ble litt i største laget, men da har de de litt lengere!

 Denne regntunge søndagen har familie stått på menyen!
Pappa med kjæreste og hennes to barnebarn kom på besøk, og jeg serverte en deilig salat!
Dette er altså mitt lunsjtips!

 Salaten består av: Bladspinat, ruccola, pasta, paprika, agurk, cherrytomater, rødløk, og pinjekjerner. 
I tillegg til disse ingrediensene hadde jeg skåler med soltørkede tomater, fetaost, oliven og chilimarinerte hvitløksfedd ved siden av. Da kan man velge selv hva man vil ha i salaten! Jeg valgte alt:-)
Baguetter smakte også godt til! Mmmmmmm....

Når pappa og co hadde dratt, kom broen til mannen med familie innom, og det ble enda mer lek. Garbiel har en fetter som er 1 mnd yngre(helt supert), og ei kusine som er 3 år eldere. 
Dagen ble avsluttet med  kveldsmat, bading og stell før lille G sovnet søtt i senga si!

I morgen starter en ny uke, og vi er klare!
Ha en fin kveld!

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start