Rillestrikket vest

10/18/2012

Rillestrikket vest



 I går kveld ble jeg ferdig med min rillestrikkede vest. Den er strikket etter eget hode, og når den i tillegg ble som jeg hadde tenkt, ble jeg veldig veldig fornøyd!!!

På ryggen har jeg sydd på teksten "Love"...

 Vesten sammen med denne tunikaen var en del av antrekket mitt i dag. Vesten var en drøm å ha på.
Den er strikket i Viking Eco alpaca og er utrolig myk og god.
Jeg brukte pinne nr 9, så dette gikk raskt unna!


 På baksiden har jeg som nevnt tektsen Love, men jeg har tenkt å ha et hjerte her også. Jeg har bare ikke bestemt meg for hva slags hjerte!
Enten et i olastoff, eller et strikket/heklet.....

 Flere slike vester skal det bli i fremtiden, det er helt sikkert:-)

Etter etterspørsel på facebook har jeg prøvd meg på en oppskrift. Min første:-) Den er ikke perfekt, men jeg ble veldig fornøyd med min vest!
Når det gjelder garnforbruk så brukte jeg rett over 2 nøster! For å finne maskeantall, målte jeg ryggen min og regnet ut i forhold til antall masker jeg trengte med dette garnet. i tillegg plusset jeg på noen ekstra masker. på forstykkene tror jeg at jeg kunne hatt litt mindre masker. Prøv deg frem!
 


1 Kommentarer:

Klokken 10/18/2012 , Blogger Annette Knutsen sa ...

Så fint med LOVE på ryggen.

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start